قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > آیا فلافل غذای سالمی است؟

آیا فلافل غذای سالمی است؟

فلافل از غذاهای محبوب خاورمیانه است که به ویژه در بین گیاهخواران طرفداران زیادی دارد.اما باید ببینیم این غذای پر طرفدار فلافل غذای سالمی است؟

آیا فلافل غذای سالمی است؟
آیا فلافل غذای سالمی است؟

به گزارش هلث‌لاین؛ فلافل دارای انواع مختلفی از مواد مغذی مهم از جمله فیبر، ویتامین ب ۶، منگنز، مس، فولات، منیزیم، آهن، فسفر، روی، ریبوفلاوین، پتاسیم و تیامین است. فلافل همچنین حاوی مقادیر کمی از نیاسین، ویتامین ب ۵، کلسیم و بسیاری از ریز‌مغذی‌های دیگر است.

فیبر و پروتئین گیاهی موجود در فلافل به شما کمک می‌کنند تا در طول روز احساس سیری طولانی‌مدت داشته باشید. هم فیبر و هم پروتئین باعث کاهش تولید هورمون‌های گرسنگی مانند گرلین می‌شوند. همچنین، مطالعات نشان داده‌اند که فیبر نخود ممکن است به مدیریت قند خون کمک کند.

علاوه بر این، فیبر نخود به بهبود سلامت روده، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان روده بزرگ کمک می‌کند. فلافل به دلیل داشتن کلسیم، برای ساخت استخوان‌های قوی و محافظت از آن‌ها عالی است.

 این خبر خوبی برای وگان‌هاست. جالب است بدانید که مصرف فلافل راه خوبی برای کاهش استرس است چرا که منیزیم دارد. محققان دریافتند که منیزیم می‌تواند سفتی ماهیچه‌ها را کاهش دهد.

بسته به نوع تهیه فلافل، این غذا می‌تواند دارای نقاط ضعفی باشد. این غذا به طور سنتی در روغن سرخ می‌شود. بنابراین نوع خریداری شده آن از رستوران‌ها سرشار از چربی و کالری است.

از این گذشته، برخی از افراد ممکن است نسبت به مواد تشکیل دهنده فلافل مانند دانه کنجد آلرژی داشته باشند. به هر حال طبخ فلافل در خانه و با استفاده از روغن‌های سالم می‌تواند این نقاط ضعف را به حداقل رسانده و آن را به یک غذای سالم تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید