قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > اشتباهات رایج در شستن صورت

اشتباهات رایج در شستن صورت

شستن صورت آخر روز کاری و پاک کردن آلودگیها از روی پوست یکی از روشهایی که زیبایی و درخشندگی پوست صورت شما را تضمین می کند اما این اشتباهات رایج شما هنگام شستن صورت می تواند ظاهر پوست شما را بد کند.

۱-درجه حرارت مناسب آب را رعایت نمی کنید:

میشل گرین یک متخصص پوستی  می گوید: آب  خیلی گرم پوست شما را خشک می کند، در حالی که آب سرد نمی تواند منافذ پوست را باز کند.او می گوید: “آب ولرم بهترین دمای آب است.” “نه خیلی گرم و نه خیلی سرد .”

۲-خیلی صورتتان را می شویید:

افرادی که پوست خشک دارند  تنها یک بار در روز نیاز به شستن صورت و کسانی که پوست چرب دارند، باید حداکثر دو بار در روز شستشو دهند.

اگر فقط یک بار شستشو می دهید، آن را در شب و نه در صبح انجام دهید.چون طی روز آلودگی در صورت جمع می شود و لازم است طی شب این آلودگیها از صورت پاک شوند.

۳-در استفاده از پاک کننده ها زیاده روی می کنید:

متخصص پوست در پاسادنا، کالیفرنیا می گوید: یک پاک کننده  می تواند سلول های مرده پوست را رفع کند و پوست را درخشان نگه دارد.

اما لایه برداری روزانه می تواند منجر به خشکی و انقباض  پوست شود. او می گوید: “این احساس پاکیزگی به سوزش منجر می شود.” فقط یک بار در هفته از لایه برداری استفاده کنید.

۴-شما از حوله کثیف استفاده می کنید:

دکتر Gohara می گوید، در حالت ایده آل، باید حوله ای  که استفاده می کنید برای خشک کردن صورت خود هر چند روز تغییر دهید.رطوبت می تواند باکتری ها را جذب کند.

۵-شما از محصول مبتنی بر صابون استفاده می کنید:

دکتر Gohara می گوید: “محصولات مبتنی بر صابون پوست روغن های طبیعی را پوست  حذف می کنند و پوست را تحریک، خشک و احتمالا ملتهب می کنند.پاک کننده های غیر صابونی پوست را مرطوب می کنند، بنابراین پوست بسیار سالم است. “

منبع : ریدرز دایجست

دیدگاهتان را بنویسید