قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > افزایش کالری سوزی برای کاهش دادن وزن

افزایش کالری سوزی برای کاهش دادن وزن

یکی از مواردی که برای طی کردن روند کاهش وزن تاثیر به سزایی دارد، متابولیسم بدن محسوب می ‌شود. این موضوع یعنی در مواردی که کالری سوزی افزایش داده شود، لاغری سریع تر برای فرد ایجاد خواهد شد. برای این موضوع راهکارهای مختلفی وجود دارد که برای هر فرد نتیجه مثبتی را به همراه دارد. در این متن می خواهیم این راهکارها را برایتان معرفی کنیم.

چطوری کالری سوزی خود را افزایش دهیم؟

بعضی از مواقع افراد در روند کاهش وزن خود دچار استپ وزنی می شوند که باید با وارد کردن شوک به بدن این مرحله را برطرف کنند. یکی از موثرترین آنها بالا بردن کالری سوزی است. برای این منظور راهکارهای تغذیه ای و ورزشی وجود دارد که هر کدام را در قسمت های مختلف توضیح خواهیم داد.

بالا بردن کالری سوزی با دمنوش ها

افزایش کالری سوزی برای کاهش دادن وزن
افزایش کالری سوزی برای کاهش دادن وزن

یکی از پرطرفدارترین راهکارهایی برای بالا بردن کالری سوزی وجود دارد، استفاده از دمنوش های کالری سوز است که گاهی بهتر از مصرف قرص های لاغری نظیر قرص لاغری ادیوس می تواند عمل کند. البته در بسیاری از موارد مقاوم شدن بدن به انسولین سبب این موضوع می شود اما به هر حال می توان آنرا کنترل کرد و اگ در مت زیادی ادامه دار باشد باید از پزشکان کمک گرفت. موارد متعدد و خوشبختانه در دسترسی برای این موضوع وجود دارد که شامل گزینه های زیر می شود:

  • استفاده از دمنوش چای فلفلی با بالا بردن سوخت و ساز بدن بسیار موثر است
  • دمنوش زنجبیل یکی از معروفترین و بهترین گزینه هایی ایت که می توان به کار برد و نتیجه ضد التهابی آنرا پس از مدت کوتاهی دریافت کرد
  • دمنوش دارچین به عنوان یکی از گزینه های موثر عمل می کند و بهتر است از آن قبل از انجام فعالیت بدنی مصرف کرد
  • چای سبز به همراه کمی هل، اثرات آنتی اکسیدانی بالایی دارد و به بالا بردن متابولیسم بدن کمک شایانی را می رساند.

آب سرد برای بالا بردن سوخت و ساز بدن

افزایش کالری سوزی برای کاهش دادن وزن

یکی از گزینه های عالی برای محرکه ی روند کاهش وزن آب است. آب به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می کند و سبب پیشگیری از بروز چین و چروک بر اثر لاغر شدن می شود. اما در این بین مصرف اب سرد تاثیر ویژه دیگری دارد. بدن برای متعادل ساختن دمای آب باید کالری مصرف کند.

یعنی اگر نیم لیتر آب یا همان دو لیوان آب سرد بنوشید، تا ۱۰ درصد کالری سوزی بدن خود راتا یک ساعت افزایش داده اید. پس از آب سرد به ویژه پیش از انجام فعالیت بدنی استفاده کنید تانتیجه مطلوبی را از آن دریافت کنید.

خندیدن؛ راهکاری لذت بخش برای بالا بردن کالری سوزی

یکی از رژیم هایی که روند بسیار جالبی دارد، رژیم دوپامین است. در این رژیم باید کارهایی انجام داد که دوپامین بیشتری در بدن ترشح شود. با این راهکار هورمون های استرس کاهش می یابند و اثر چربی سوزی بیشتری در بدن ایجاد خواهد شد. نکته جالب دیگر اینکه اگر یک برنامه طنر ۴۵ دقیقه ای تماشا کنید و در طول آن بخندید، توانسته اید ۱۵ درصد کالری سوزی را در بدن خود افزایش دهید. پس از این راهار بسیار عالی بای بالا بردن متابولیسم بدن خود روزانه استفاده کنید تا روند لاغری خود را با انرژی مثبت و سرعت بیشتر جلو ببرید.

وقت تغییر برنامه ورزشی رسیده است

حالا باید برنامه ورزشی خود را تغییر دهید. ورزش به عنوان محرکی عالی عمل می کند اما وقتی روندی یکنواخت داشته باشد ممکن است در نقطه ای بدن متوقف شود و دیگر وزن کاهش نیابد. برای تقویت این موضوع باید از راهکار موثر دیگری استفاده کنید. یعنی بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • در نظر داشته باشید که عضله در زمان استراحت ساخته می شود و همیشه نباید فشاری مضاعف را برای بدن خود داشته باشید و گاهی لازم است برنامه را تغییر دهید
  • از حرکات هوازی و قدرتی ترکیبی استفاده کنید
  • در واقع باید روزانه ۲۰ دقیقه هوازی و ۲۰ دقیقه قدرتی انجام دهید
  • برخی از موارد مربی های ورزشی توصیه می کنند سه روز در هفته هوازی انجام شود و دو روز دیگر به انجام ورزش قدرتی پرداخته شود اما دو روز دیگر باید در این بین برای استراحت در نظر گرفته شود

زمان وعده های غذایی را جدی بگیرید

یکی از مواردی که برخی از افراد برای بالا بردن چربی سوزی انجام می دهند، حذف برخی از مواد غذایی است. این کار کاملا غلط است. بدن وقتی به موقع غذا دریافت نکند، در حالت ذخیره کردن انرژی خود را قرار می دهد. بعد از آن نیز وقتی غذا مصرف شود، هر چی که باشد را جذب می کند و به صورت انرژی ذخیره می کند. پس نباید هیچ کدام از این وعده های غذایی را حذف کنید و بهتر است حتی میان وعده ها را نیز سر وقت مصرف کنید تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

آدامس های بدون قند بجوید و تاثیر برخی از مواد غذایی را جدی بگیرید

آدامس جویدن البته آدامس بدون قند مانند سقز، سبب افزایش کالری سوزی خواهد شد. هر وقت احساس کردید تمایل به مصرف تنقلات دارید آدامس بجوید تا به طور مطلوبی اشتهایتان سرکوب شود و کالری سوزی نیز انجام شود. البته در این بین از برخی دیگر از مواد خوراکی نیز برای بالا بردن چربی سوزی می توانید استفاده کنید:

  • شکلات تلخ مصرف کنید که یکی از بهترین میان وعده ها برای بالا بردن سوخت و ساز بدن است
  • قهوه و پودر قهوه را نیز در مواد غذایی خود به کار ببرید به ویژه برای نوشیدنی ها کمی از قهوه سبز را اضافه کنید
  • ادویه هایی مانند زردچوبه، دارچین، خردل، فلفل سیاه و قرمز و زنجبیل را به غذا اضافه کنید
  • غذاهای فیبردار مانند انواع کلم را بیشتر مصرف کنید
  • ماهی سالمون و چربی های مفید مانند روغن زیتون و روغن کنجد مصرف کنید
  • بادمجان کباب شده را پیش از غذا حتما مصرف کنید
  • انواع جوانه ها را در غذای خود به کار ببرید یا در سالاد از آنها استفاده کنید
  • سرکه سیب یکی از چربی سوز های بسیار موثر خوراکی است

در آخر

دست از تلاش بر ندارید. وقتی با استپ وزنی مواجه می شوید و باید افزایش کالری سوزی داشته باشید می توانید از راهکارهای بیان شده کمک بگیرید. با راهکارهای غلط مانند مصرف برخی داروها سلامت خود را به خطر نیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *