قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > ازدواج وزناشویی > انتخاب همسر مناسب و تشکیل خانواده

انتخاب همسر مناسب و تشکیل خانواده

انتخاب همسر مناسب و تشکیل خانواده یکی از مهمترین مراحل زندگی هر انسان است.هر کس در این مرحله ملاک ها و معیارهای بسیاری برای انتخاب همسر برای خود در نظر دارد. ما در این مطلب ۳ مورد از مهمترین آنها را بیان کرده ایم.

۱-زیبایی و ظاهر:

میدانیم که زشتی و زیبایی امری نسبی است و بر اساس سلایق افراد به طیف  زشت تا زیبا تقسیم بندی میشود. بنابراین مطمئن باشید کسی را که می خواهید با او ازدواج کنید ظاهرش برای شما قابل قبول است. اصلا هم گوش به حرف اطرافیان ندهید که صورت عادی میشود و غیره. تصمیم در این مورد با خود شماست نه دیگران.

۲-خانواده ها:

درست است که شما دو نفر ازدواج میکنید اما ریشه در خانواده ها دارید. بسیاری هم شاخه و ساقه و برگ در خانواده ها دارند. پس بهتر است در مورد انتخاب همسر، خانواده ، سبک تربیتی، سبک زندگی، ملاکهای فرهنگی و اجتماعی، مذهبی و سیاسی و مالی رو مد نظرتان قرار بدید.

۳-لایه ها و طبقه اجتماعی:

پایگاه اجتماعی بسیار مهم است که معمولا به ثروت شما، مقام شما و به در آمد شما و ترکیب آنها مرتبط است. همین طور به میزان توقع مالی و نحوه کسب در آمد و میزان توافق برای مخارج و جهیزیه در آینده مربوط میشود. پس درموارد ذکر شده دقت لازم را داشته باشیم.

این موارد به شما در انتخاب همسر مناسب و تشکیل خانواده کمک خواهند کرد. هرچند که اینها تنها ملاک های انتخاب نیستند اما می توانند به شما در این باره کمک کنند.

امیدواریم با خواندن این مطالب زندگی خوب و سالمی تشکیل داده و در کنار هم دیگر خوشبخت و سعادتمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید