قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > اکثر ورزش‌ها سوخت و ساز بدن را بالا نمی‌برند

اکثر ورزش‌ها سوخت و ساز بدن را بالا نمی‌برند

بسیاری از مردم معتقدند که ورزش از طریق افزایش سوخت و ساز در بدن و به دنبال آن، کاهش کالری‌های اضافه در طول روز، باعث کاهش وزن می‌شود.

محققان با اندازه‌گیری میزان اکسیژن استفاده شده در مدتی مشخص تغییرات سوخت و ساز بدن را مشاهده کردند.

اکثر ورزش‌ها سوخت و ساز بدن را بالا نمی‌برند
اکثر ورزش‌ها سوخت و ساز بدن را بالا نمی‌برند

بازنگری تحقیقات دانشگاه استرالیای جنوبی در آدلاید توسط نشریه‌ »ووردز لایتریچر» نشان می‌دهد که برای افزایش سوخت و ساز بدن در هنگام ورزش نیاز به بدنی بسیار متناسب و انجام تمرینات با قدرت بالا است.

به این معنی که اکثر ورزشکاران قادر نیستند به اندازه‌ای سخت ورزش کنند که کالری اضافه را طی مدت زمان مشخص بسوزانند، در نتیجه با افزایش سوخت و ساز بدن پس از ورزش کمکی به کاهش وزن اکثر آنها نمی‌کند.

برای افزایش سوخت و ساز بدن در هنگام ورزش نیاز به بدنی بسیار متناسب و انجام تمرینات با قدرت بالا است.

محققان با اندازه‌گیری میزان اکسیژن استفاده شده در مدتی مشخص تغییرات سوخت و ساز بدن را مشاهده کردند. بیشترین میزان اکسیژنی که ورزشکار در مدتی مشخص استفاده می‌کند، حداکثر اکسیژن برداشتی ( VO2max ) نامیده می‌شود.

برای افزایش میزان اکسیژن مصرفی بدن پس از ورزش، باید با شدت ورزش کرده تا حداقل ۵۰ درصد حداکثر اکسیژن برداشتی را مصرف کنید. این میزان اکسیژن برای ورزشکارانی که جدی ورزش نمی‌کنند زیاد است. فقط در صورتی که شدیداً و با قدرت ورزش کنید میزان اکسیژن مصرفی و دمای بدن در کمتر از چند دقیقه افزایش می‌یابد.

این مطالعه نشان می‌دهد که اگر یک فرد می‌خواهد سوخت و ساز بدن خود را در زمانی از ۳ تا ۲۴ ساعت، افزایش دهد، باید در حدود ۵۰ دقیقه ۷۰ درصد، یا حدود ۶ دقیقه ۱۰۰ درصد حداکثر اکسیژن برداشتی خود را مصرف کند. لازمه ورزش در این سطح داشتن بدنی متناسب است. برای اکثر مردم کنترل وزن به مدت زمان ورزش کردن بستگی دارد، نه به میزان سوختن کالری پس از ورزش.

دیدگاهتان را بنویسید