قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > برای چربی سوزی بیشتر قبل از صبحانه ورزش کنید

برای چربی سوزی بیشتر قبل از صبحانه ورزش کنید

برخی اعتقاد دارند بدون خوردن صبحانه انرژی کافی برای انجام تمرینات ورزشی نخواهند داشت.

اما سوال این است که ورزش قبل از صبحانه برای چربی سوزی و کاهش وزن موثرتر است یا بعد از آن ؟

اما نتایج تحقیقات می گویند برای چربی سوزی بیشتر قبل از صبحانه ورزش کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم .

ورزش برای افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند به عنوان راهی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی و عروقی توصیه می شود.

برای چربی سوزی بیشتر قبل از صبحانه ورزش کنید
برای چربی سوزی بیشتر قبل از صبحانه ورزش کنید

نتایج یک تحقیق نشان میدهد، ورزش کردن قبل از خوردن صبحانه ، بیشتر از بعد از زمان خوردن صبحانه ، چربی می سوزاند و باعث لاغری می شود.

دانشمندان حوزه سلامت در دانشگاههای بت و برینگهام یک تحقیق شش هفته ای روی شش مرد چاق یا دارای اضافه وزن که قبل از خوردن صبحانه ورزش کردند با چند مرد که بعد از خوردن صبحانه ورزش کردند، انجام دادند. نتایج تحقیق نشان داد که افراد گروه اول دو برابر بیشتر چربی سوزاندند.

ورزش قبل از صبحانه تمرین بر سطح انسولین شما تأثیر می گذارد و به شما در سالم ماندن کمک می کند.

دکتر ژاویر گونزالز یکی از محققین این پروژه گفت: «نتایج ما نشان میدهند که تغییر در مدت زمان آنچه میخورید با ورزش کردن ‌تان ارتباط مستقیم و مثبتی دارد. علاوه بر این، گروه اول، انسولین کمتری داشتند، چون فرد در طول شب چیزی نخورده است بدنش شروع به استفاده و سوزاندن چربی میکند.

دانشمندان همچنین اعلام کردند که نخوردن غذا قبل از ورزش تاثیرات مثبتی دارد چون سوزاندن انسولین را در پی دارد، خطرات حملات قلبی و دیابت را نیز پایین می آورد. بنابراین نخوردن صبحانه قبل از ورزش، فواید بسیاری برای سلامت قلب و دوری از دیابت را در پی خواهد داشت.

میزان تاثیر مثبت این عملکرد در زنان و مردان به یک شکل است.

نتایج این تحقیقات  در مجله علمی پزشکی و متابولیسم منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

با صبحانه دوبرابر کالری بسوزانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *