قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > اقتصاد و تجارت > بیلان مالی سال گذشته: پولدارها هزار میلیارد دلار پولدارتر شدند

بیلان مالی سال گذشته: پولدارها هزار میلیارد دلار پولدارتر شدند

بیلان مالی سال گذشته: پولدارها هزار میلیارد دلار پولدارتر شدند
در سال ۲۰۱۷ رشد اقتصادی بالا بود و کورس اوراق بهادار در ترقی روزافزون؛ همین فرایند بهره‌ای به میزان هزار میلیارد دلار به همراه آورد.

پولدارها هزار میلیارد دلار پولدارتر شدند
پولدارها هزار میلیارد دلار پولدارتر شدند

طبق آمار و ارقامی که بنیاد مالی بلومبرگ در روزهای پایانی سال منتشر کرده، ثروتمندانی که بیشترین اوراق و سهام‌ها را در دست داشتند، باز هم پولدارتر شدند.

این مبلغ هنگفت در جیب ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان رفت. این عده از سوپرمیلیاردرها که در پایان سال گذشته ۴ / ۴ هزار میلیارد ثروت داشتند، حال به ثروتی معادل ۳ / ۵ هزار میلیارد دلار رسیده‌اند. به عبارت دیگر دارایی ثروتمندان طی یک سال حدود ۲۳ درصد رشد کرده است.

طبق این گزارش جف بزوس، پایه‌گذار شرکت آمازون بالاترین ثروت جهان را در اختیار دارد. طبق فهرست ثروتمندان، ثروت بزوس در سال گذشته با کسب سودی برابر ۳۴ میلیارد دلار اکنون به صد میلیارد دلار رسیده است.

بزوس صاحب ۱۶ درصد از سهام آمازون است، مهمترین بنیاد بازرگانی اینترنتی جهان که سهام آن در سال گذشته به میزان ۵۶ درصد افزایش داشته است.

بنابراین گزارش، بیل گیتس، بنیادگذار شرکت کامپیوتری مایکروسافت که تا کنون با ۹۱ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد جهان بود، اکنون به مقام دوم فرو افتاده است. یکی از دلایل پایین‌آمدن بیل گیتس در لیست ثروتمندترین‌ها، آن است که او با سخاوت بیشتری به بنیادهای خیریه کمک می‌کند.

طبق همین لیست وارن بافت، با ۸۵ میلیارد دلار در مقام سوم و آمانچو اورتگا، بازرگان اسپانیایی با ۷۵ میلیارد دلار در مقام چهارم قرار دارند و مارک زاکربرگ، پایه گذار فیس‌بوک با ۷۲ میلیارد دلار پنجمین مرد ثروتمند جهان است.

بررسی گزارش رشد ثروت نشان می‌دهد که افزایش ثروت در جهان امروز بیشتر از طریق اوراق بهادار صورت می‌گیرد تا سایر فعالیت‌های تولیدی و مالی.

دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید