قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > مد و پوشاک > برای ترفیع شغلی چگونه لباس بپوشیم؟

برای ترفیع شغلی چگونه لباس بپوشیم؟

خیلی وقتها و به خصوص در محیطهای کاری براساس لباس پوشیدنتان قضاوتتان می کنند.نوع پوشش و مرتب بودن تاثیر به سزایی بر مخاطب دارد .در نگاه کلی تر حتی استایل شما در کنار ویژگیهای رفتاری مناسب سبب می شود ترفیع هم بگیرید.پس انتخاب لباس درست خیلی مهم است.برای ترفیع شغلی ، این موارد را در استایلتان رعایت کنید:

  1. بیاد داشته باشید:

هیچ دستورالعمل کلی برای اینکه چه لباسی در محیط کاری بپوشید تا موفق شوید ، وجود ندارد.در نظر داشتن تمامی موارد مثل حرفه، پوشش همکاران ، سن و موقعیت اجتماعی به شما کمک می کند در انتخابهایتان کمتر دچار خطا شوید.

2.تغییر بزرگ:

مسلماسبک لباس پوشیدن برای یک محیط کاری با دوران دانشجویی فرق می کند.اگر در دوران تحصیل سبک لباسهایی که انتخاب می کردید فانتزی بوده، بهتر است قبل شروع به کار به این فکر کنید که آیا استایل قدیمی تان به فضای کاری جدیدتان می خورد؟

مقاله مرتبط:در محیط کار چگونه لباس بپوشیم؟

3.در چه فضایی کار می کنید:

قبل از انتخاب نوع پوشش مناسب برای محل کار به چند مسئله باید فکر کنید.در گام اول به محیطی که درآن کار می کنید، فکر کنید.در نظر گرفتن همین مورد شما را وارد گام بعدی می کند.اگر فضای کاری شما خشک و رسمی است، انتخابهایتان کمی محدود می شود.قطعا” همکاران مرد شما با کت وشلوار و استایل رسمی و خانم ها هم پوشش تیره رنگ و سنگین خواهند داشت.در شرایطی که لباس رسمی برای چنین فضایی تعریف نشده باشد می توانید کمی در ریزه کاریهای لباستان دخل و تصرف کنید.فراموش نکنید که بعضی از ایده ها درست زمانی که محدودیت دارید بسراغتان می آیند.

4.دوران خوش میانسالی:

اگر روزهای میان سالی را پشت سر می گذارید ، قرار نیست سبک لباس پوشیدنتان با گذشته تفاوت زیادی بکند.هرکسی می تواند سبک لباس پوشیدنش را با اندکی تغییرات برای همیشه حفظ کند.اتفاقا” در این روزها انتخاب رنگهای شاد بیش از گذشته به کمکتان می آید تا چهره ای پرنشاط داشته باشید.قرار نیست پیراهن های رنگی گذشته را از کمد خارج کنید و به فکر رنگهای خنثی وتیره باشید. همینطور خانمها نباید فقط از رنگهای رسمی و کیف و کفشهای مشکی استفاده کنند یا نهایتا” رنگ انتخابی شان قهوه ای باشد.

نکته: کفشهای پاشنه بلند مناسب فضای کاری نیست.شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که همکارتان در فضای کاری وزمانی که مشغول کار هستید با تق تق کفشهایش تمرکز شمارا بهم زده باشد.

 

5.همرنگ جماعت شو:

اگر شغل شما ایجاب می کند استایل متفاوتی نسبت به گذشته داشته باشید یا وارد محیطی شده اید که سبک لباس پوشیدن همکاران با نوع پوشش شما متفاوت است، به کمی تغییر نیاز دارید.اگر انتخابهایتان زیادی ساز مخالف می زند، بهتر است کمی همرنگ افراد شوید.درواقع خیلی وقتها حرفه شما انتخاب می کند که چه چیزی بپوشید.

6.ساختارشکنی کنید:

کمی تفاوت شمارا خاص می کند.به خصوص در محیطهایی که اکثرا” از یک سبک وتم رنگی برای ست کردن لباس استفاده می کنند، کمی ساختار شکنی حسابی شمارا خاص می کند.البته اگر این میزان نا متعارف شود نتیجه برعکس می گیرید.مثلا” اگر همه از پیراهن های آبی یا طوسی استفاده می کنند شما می توانید رنگهایی مثل بنفش ، دودی یا زرد را انتخاب کنید.خانم ها می توانند با انتخاب کیف و کفش یا لوازم جانبی رنگی می توانند این حس را که من به ظاهرم اهمیت می دهم را به دیگران منتقل کنند.

منابع:

مجله موفقیت-شیرین کرمی

گروه تولید محتوای فارسی میهنبُد

دیدگاهتان را بنویسید