قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > تقویت و افزایش رشد مو با روغن بچه

تقویت و افزایش رشد مو با روغن بچه

روغن بچه مورد علاقه والدین، مخصوصا بچه های کوچک است. اما، علاوه بر استفاده از آن در نوزادان، آن را نیز به روش های مختلفی استفاده می کنند. دارای خواص مرطوب کننده شگفت انگیزی است که برای افرادی که دارای خشکی پوست هستند، مناسب است.

بسیاری از مارک های روغن بچه حاوی عناصر اضافی مانند روغن الو ورا و روغن اسطوخودوس است که مزایای آن را افزایش می دهد. اما آیا می دانید که استفاده از روغن بچه می تواند به شما در رشد و داشتن موهای قوی و براق کمک کند؟لطفا ادامه مقاله کامل را در سایت میهنبُد بخوانید  تا بیشتر بدانید.

نحوه استفاده از روغن بچه برای  تقویت مو

دانشمندان  می گویند که مو در هر ماه  تقریبا” ۱٫۵ سانتی متر  رشد می کند. البته این بستگی  دارد به بسیاری از عوامل مانند رژیم غذایی (مو از یک پروتئین به نام کراتین ساخته شده است)، سن، نوع مو و سلامتی شما (بعضی از بیماری ها می توانند باعث ریزش مو و شکسته شدن آن شوند).

شما می توانید رشد موی خود را با استفاده از روغن بچه افزایش دهید. روغن بچه کمک می کند تا از خشکی و شکنندگی مو جلوگیری شود که باعث ریزش مو می شوند. هنگامی که روغن بچه  به ریشه فولیکول مو اعمال می شود، آنرا  مرطوب می کند و آن را از شرایط محیطی خشن که ممکن است منجر به شکستگی  مو شود محافظت می کند.

شما می توانید پوست سر خود را با روغن کودک ماساژ دهید. این کار باعث افزایش جریان خون در پوست سر می شود و باعث می شود که مواد مغذی به فولیکول های مو برسد. ماساژ موها با روغن بچه باعث تولید روغن های طبیعی می شود تا از شکستگی مو  جلوگیری کند. روغن بچه مناسب برای افرادی  است که دارای انواع موهای خشک یا نرمال هستند.

برای کسانی که موهای چرب دارند

اگر موهای چرب دارید، بهترین استفاده  ازروغن بچه  فقط در انتهای موها ست در غیر این صورت، استفاده از روغن بچه در موهای چرب باعث می شود که چرب تر و سخت تر شوند.

پاک کردن و شستشوی موها

بهترین راه برای پاک کردن روغن بچه شستن آن است. به آرامی موهای خود را با آب گرم و شامپو مناسب شستشو دهید. به جای اینکه موهای خود را پس از شستشو خشک کنید، فقط آن را با یک حوله بپوشانید .

هنگام استفاده از روغن بچه، شانه های خود را با حوله یا لباس مناسب بپوشانید. هنگامی که در انتهای مو استفاده می شود، روغن می تواند به شانه ها و صورت شما مالیده شود  و منافذ پوست شما را بپوشاند. این ممکن است باعث لکه های پوستی و جوش شود.

 منبع:new health adviser

دیدگاهتان را بنویسید