قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / بهداشت و سلامت / جلوگیری از عرق کردن زیاد

جلوگیری از عرق کردن زیاد

شما می توانبد به کمک درمان های خانگی، مانع از عرق کردن شوید که برخی از آنها را در ادامه برایتان آورده ایم. شاید ندانید اما حتی غذاهایی که می خورید هم می توانند روی عرق کردن شما تاثیر بگذارند. اگر می خواهید که تعریق شما به حداقل برسد .

سرکه سیب

سرکه سیب منجر به کوچک شدن منافذ پوست و به تبع جلوگیری از تعریق می شود. بنابراین می توانید این ماده مقوی را در غذاهایتان مصرف و از فواید آن استفاده کنید.

چای سیاه

چای سیاه یکی از ضد تعریق های طبیعی ست که به دلیل تانیک اسیدهای موجود در آن، منفذ پوست را می بندد و مانع از تعریق می شود.

بیکینگ پودر

بکینگ پودر مانع از عرق کردن شما نمی شود اما می تواند بوی بد آن را از بین ببرد. این ماده سطح pH را در بدن کاهش می دهد و بوی بد عرق را که به وسیله باکتری ها تولید می شوند، جذب می کند.

برای این منظور شما می توانید مقداری از بکینگ پودر را برداشته و آن را به همراه نشاسته ذرت روی پوست تمییزتان بمالید و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را با آب بشویید.

غذاهای فرآوری‌شده و چرب مصرف نکنید

از مصرف غذاهای فست فود، شکلات، نان سفید، هله هوله و غذاهای حاوی کربوهیدرات، خودداری کنید. اگر شما هم می خواهید که از عرق کردن جلوگیری کنید، به رژیم غذایی اهمیت دهید و غذاهای بدون کربوهیدرات مصرف کنید.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا و کافئین‌دار نخورید

مصرف نوشیدنی های انرژی زا و کافئین دار نه تنها فایده ای برای شما ندارد، بلکه موجب عرق کردن شما هم می شود. بنابراین مصرف آنها را به حداقل برسانید.

ویتامین‌ ب مصرف کنید

ویتامین ب عملکرد بدن شما را بهبود می بخشد. زمانی که بدن شما این ماده را به میزان کافی دریافت می کند، دیگر نیازی به تلاش بیشتر که موجب تعریق می شود، ندارد. از این رو این ماده را به طور روزانه مصرف کنید تا هم انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید، هم عرق نکنید.

میوه و سبزبجات مصرف کنید

مصرف میوه و سبزبجات یکی از راههای جلوگیری از تعریق است. از آنجا که این مواد روند هضم را تنظیم و ویتامین های بدن را نیز تامین می کند، بهتر است که مصرف روزانه آنها را در برنامه غذایی تان جای دهید. میوه هایی چون خیار، کرفس، هندونه، اسفناج، کاهو، گریپ فروت از بهترین ماده های غذایی ضد تعریق هستند.

ورزش کنید

زمانی که صحبت از ورزش می شود، شما به یاد عرق کردن می افتید اما همین فعالیت می تواند تعریق شما را به میزان زیادی کاهش دهد. اما چگونه:

ورزش تولید هومون استرس با نام کورتیزول را کاهش می دهد. علاوه بر آن، موجب تولید اندورفین که خاصیت تسکین درد و آرامش را دارد، می شود. از این رو بدن شما آرامش بیشتری تجربه می کند که به تبع مانع از تعریق می شود.

هیدراته بمانید

آب، بدن شما را خنک نگه می دارد. بدین معنی که دیگر پروسه عرق کردن، که برای پایین آوردن دمای بدن صورت می گیرد، اتفاق نمی افتد. از طرف دیگر، کم آبی نیز منجر به عرق کردن می شود. از این رو، اگر می خواهید که کمتر عرق کنید، بهتر است که به مقدار کافی آب بنوشید. روزانه ۸ لیوان آب می تواند عرق کردن را به حداقل برساند.

منبع برترینها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *