قالب وردپرس افزونه وردپرس

خانه خود را زنده کنید!

با شروع سال ۲۰۱۷ موسسه پنتون رنگ سال را سبز اعلام کرد.رنگ سبزی که با اکثر رنگها هماهنگ می شود و البته با استقبال خوبی از سوی طراحان مواجه شده است. در ادامه مطلب با ما باشید.

خانه خود را زنده کنید!
خانه خود را زنده کنید!

سنتی یا مدرن ؟

تم رنگ در اکثر خانه های ایرانی ، به خصوص قدیمی تر ها کرم – قهوه‌ای است که اصولا در سبک های سنتی یا مدرن از آن استفاده می شود ؛ اگر تم خانه شما هم چنین رنگی دارد و شما هم می خواهید از رنگ سبز در کنار تم رنگی خانه تان استفاده کنید ، باید چند نکته را در نظر داشته باشید ؛

اول اینکه این نوع رنگ سبز جزو دسته رنگهای مدرن محسوب می‌شود ، دوم اینکه عموما رنگ سبزی که برای خانه های قدیمی استفاده می شود سبز یشمی است.اما در هر صورت براحتی می توان از این رنگ در خانه هایی با سبک کلاسیک هم استفاده کرد و نکته آخر اینکه رنگ سال برای خانه هایی که سبک مدرن یا پست مدرن دارند ، بسیار مناسب است.

بهترین برای خانه های مدرن

یکی از بهترین رنگ ها برای خانه هایی با سبک مدرن همین رنگ سبز است. چون این رنگ به خوبی در کنار طیف وسیعی از رنگ ها قرار می گیرد و می تواند جزو ۲ تا ۳ رنگ اصلی هر خانه ای باشد ؛ ضمن اینکه این نوع سبز می تواند در کنار رنگ سفید جلوه بی نظیری به خانه بدهد.

خانه خود را زنده کنید!

اگر فضای خانه تان به دلیل استفاده از رنگهای تیره و کدر ، اصطلاحا خفه به نظر می رسد ، کافی است از لکه های سبز رنگ در خانه استفاده کنید ؛ مثلا یک سبد پر از سیب های سبز رنگ ، گل های طبیعی ، صندلی های سبز ، کوسن سبز ، تابلو نقاشی و … را به فضا اضافه کنید. این تونالیته از سبز به شدت فضا را زنده و شاداب می کند.

چطور رنگ غالب خانه را پیدا کنید ؟

رنگی که در اکثر مبلمان خانه مثل مبل ها ، فرش ها و پرده ها تکرار شده باشد ، رنگ اصلی خانه محسوب می‌شود و البته وجود رنگ دوم و سوم هم در درجه بعدی اهمیت قرار می گیرد و جزو رنگ هایی هستند که در فرش و پرده و مبلمان وجود دارند، اما حضور شان کمرنگ تر از رنگ اصلی است. در اصل در خانه های مدرن یا کلاسیک رنگ دوم و سوم با تونالیته ای مشابه رنگ اصلی انتخاب می شود.

خانه خود را زنده کنید!
خانه خود را زنده کنید!

گیاهان را دست کم نگیرید!

در نهایت اگر نمی توانید از این رنگ در فضای خانه استفاده کنید ، حضور گل و گیاه را دست کم نگیرید. رنگ سال با الهام از طبیعت انتخاب شده است ؛ بنابراین گلدان هایی از گیاهان طبیعی هر خانه ای را سرشار از انرژی مثبت می کند.

روکش های مبلمان را نو کنید

اگر قصد تغییر دکوراسیون داخلی منزل را دارید ، تغییر روکش مبلمان یکی از بهترین گزینه هاست.گرچه این روزها افراد کمتری سراغ روکش های طرح دار می روند ، اما روکش های ساده مخمل بهترین انتخاب برای تغییر درست و حسابی به شمار می روند ؛ پس شما می توانید رنگ روکش مبلمان مدرن یا استیل را سبز انتخاب کنید و شاهد تحولی اساسی در فضای خانه باشید.

اگر قصد دارید روکش مبلمان را به رنگ سبز درآورید ، کافی است پارچه باقی مانده را قاب کنید! به همین سادگی.

در نهایت اینکه بدانید این رنگ در خانه های مدرن قدرت مانور بیشتری دارد ، مثلا با زدن رنگ سبز به یک دیوار و قرار دادن قاب عکس های سفید و بدون عکس روی آن دیوار تان هم شکل ساده خواهد داشت و هم شکل مدرن.

شیرین کرمی – مجله موفقیت

دیدگاهتان را بنویسید