قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / بهداشت و سلامت / مادران ونوزادان / خواب عمیق نوزاد چطور و چگونه؟

خواب عمیق نوزاد چطور و چگونه؟

نوزادان نمی دانند چگونه  به خواب بروند. هنگامی که وقت خواب نوراد فرا می رسد است، بسیاری از والدین می خواهند  نوزاد رابا شیر دادن یابغل کردن بخوابانند . ایجاد یک روال برای خواب  خوب است. با این حال، اطمینان حاصل کنید که در هنگام غذا خوردن و یا در آغوش خود، کودک خوابش نبرد. این ممکن است به یک عادت تبدیل شود و کودک ممکن است  انتظار داشته باشد همیشه درر آغوش شمابخوابد.یا  هنگامی که کودک در طول خواب بیدار می شود ممکن است بخودی خود  قادر به خواب نباشد.

خواب عمیق نوزاد چطور و چگونه؟
خواب عمیق نوزاد چطور و چگونه؟

الگوی خواب نوزاد:

به طور متوسط نوزادان بیشتر ساعات  روز و شب خواب هستند، فقط برای تغذیه هر چند ساعت یکبار بیدار می شوند. اغلب والدین جدید نمی دانند که چه مدت و چه زمانی نوزاد باید بخوابد. متأسفانه هیچ برنامه مشخصی وجود ندارد و بسیاری از نوزادان روز و شب خود را قاطی  می کنند – فکر می کنند که آنها در شب بیدار و در طول روز باید بخوابند.

به طور کلی، نوزادان حدود ۸ تا ۹ ساعت در روز و حدود ۸ ساعت در شب می خوابند. اما اکثر نوزادان خواب در شب (۶ تا ۸ ساعت) بدون بیدار شدن را  حداقل تا ۳ ماهگی  و یا تا زمانی که وزنشان به ۵ کیلوگرم برسد را یاد نمی گیرند و بعضی هم تا یک سالگی .

نوزادان دارای معده کوچک هستند و باید هر چند ساعت یکبار بیدار شوند تا غذا بخورند. در بیشتر موارد، کودک شما هر ۳ ساعت بیدار می شود تا غذا بخورد.اینکه چه میزان کودک شما غذا می خورد به آنچه که او تغذیه می کند وبه سن او بستگی دارد.

اگر کودک شما در خواب به طور ناگهانی بیدار می شود، ممکن است یک مشکل مانند یک عفونت گوش داشته باشد.

هرگز با یک بطری شیر، نوزاد را در رختخواب قرار ندهید. این عمل خطرناک است که می تواند منجر به عفونت گوش و خفگی شود.

نشانه های آمادگی برای خواب چیست؟

هنگامی که نشانه های زیر را می بینید، کودک شما برای خواب آماده است:

مالیدن  چشم ها

خمیازه

نگاه کردن به دور

سر و صدا

اکثر کارشناسان توصیه می کنند اجازه دهید کودک  خواب آلود شود، سپس او را در رختخواب بگذارید تا بخوابد. به این ترتیب کودک یاد می گیرد چگونه خود به خواب برود. پخش موسیقی ملایم در حالی که کودک خواب آلود است نیز یک راه خوب برای کمک به ایجاد یک برنامه خواب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *