قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > خواص باورنکردنی هندوانه برای سلامت مردان

خواص باورنکردنی هندوانه برای سلامت مردان

هندوانه، سرشار از نوعی آنتی‌اکسیدان بسیار مهم به‌نام لیکوپن است.

خواص باورنکردنی هندوانه برای سلامت مردان
خواص باورنکردنی هندوانه برای سلامت مردان

طبیعی است که همه مردان بخواهند از بدن‌شان در برابر بیماری قلبی و سرطان پروستات محافظت کنند، چون امروزه این دو بیماری شدیدا زندگی بسیاری از مردان را تهدید می‌کنند. با این‌حال بسیاری از مردان اهمیت مواد غذایی طبیعی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها را جدی نمی‌گیرند و شاید اصلا فکرش را هم نمی‌کنند که برخی از ساده‌ترین مواد غذایی می‌توانند تا چه اندازه‌ای مفید باشند.
هندوانه، یک میان‌وعده آب‌دار و یکی از همین مواد غذایی ساده است که از قلب و پروستات مردان محافظت می‌کند و تقریبا در دسترس همه مردان جهان قرار دارد. اگر از توانایی هندوانه تعجب کرده‌اید، پس به ادامه ماجرا دقت کنید!

هندوانه، سرشار از نوعی آنتی‌اکسیدان بسیار مهم به‌نام لیکوپن است که مطالعات بسیاری اهمیت آن را در مقابله با سرطان پروستات تایید کرده‌اند. مطالعات مختلفی نشان می‌دهند که خطر ابتلا به سرطان پروستات در بین افرادی که سطح لیکوپن در خون‌شان بالا باشد، کمتر از دیگران است. از طرف دیگر، لیکوپن می‌تواند سلامت قلب را هم تقویت کند. یکی از مطالعات در همین زمینه نشان می‌دهد که دو ترکیب خاص در هندوانه به‌نام‌های سیترولین و آرژینین، به شکل‌گیری جریان خون سالم کمک می‌کنند.

براساس مطالعات مختلف، هندوانه می‌تواند از پوست در مقابل اشعه‌های مضر UV نیز محافظت کند و به دفع چین‌وچروک‌های پوستی نیز کمک می‌کند. این نکته را هم در نظر بگیرید که هندوانه، منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین A و C محسوب می‌شود،‌ در حالی که هر فنجان هندوانه فقط ۵۰ کالری دارد.

سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید