قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > دو دمنوش عالی برای درمان سرفه

دو دمنوش عالی برای درمان سرفه

متاسفانه حقیقت این است که آلودگی هوا بر سلامت ما تاثیر می گذارد.یک سرفه مزمن بدون هیچ دلیلی و بعضی اوقات به همراه یک خلط تیره رنگ به سراغ ما می آید.

هر دوی این ها واکنش بدن شما به چیزی است که آن را خطرناک می داند.بنابراین سرفه و خلط را تولید می کند. این تلاشی برای دفع گرد و غبار و دیگر مواد مضر و جلوگیری از آسیب رساندن است.

میشود گفت که سرفه همچنین علائم سرماخوردگی یا عفونت است.و دلیل این ها  تغییرات دما، داشتن یک سیستم ایمنی ضعیف یا یک ویروس است.

صرف نظر از دلیل سرفه کردن دمنوش هایی وجود دارد که می تواند به درمان سرفه شما کمک کند.

دو دمنوش عالی برای درمان سرفه معرفی می شود.

چای نعناع برای درمان سرفه
چای نعناع برای درمان سرفه

۱-چای نعناع برای درمان سرفه

نعناع یک فوق ستاره در درمان سرفه است.وقتی سرفه می کنید مخاط گلو آسیب می بیند و نفس کشیدن به دلیل ضخامت بالای خلط گلو سخت می شود.

 چای نعناع در مبارزه با التهاب و عفونت در سرفه بسیار عالی است.برای تاثیر بیشتر دارچین به آن اضافه کنید.

روش تهیه :

مقداری از نعناع را در آب ۸۰ درجه سانتیگراد ریخته و مقداری صبر کنید تا این دمنوش گیاهی آماده شود. می‌توانید برای این منظور از لیوان های مخصوص دم‌نوش‌ها استفاده کنید، درب لیوان را روی آن قرار دهید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا چای نعنا  آماده شود.

چای زنجبیل و عسل برای درمان سرفه
چای زنجبیل و عسل برای درمان سرفه

۲-چای زنجبیل و عسل برای درمان سرفه

بعضی ها ممکن است مزه دمنوش ها را دوست نداشته باشند چای زنجبیل هم از این دسته است.با این حال توصیه می کنیم که قدری تحمل کنید.

چای زنجبیل خاصیت ضد التهابی فوق العاده ای دارد.با زنجبیل سریعتر خوب می شوید و درد زودتر از بدن شما می رود.

مانند سایر چای ها، به پاکسازی  ریه ها کمک می کند.به خودتان کمک می کنید که هوای درون را به بیرون خارج کنید وقتی سرفه می کنید.

شما می توانید از این چای ها برای درمان  سرفه استفاده کنید، مهم نیست که  مزمن است یا موقت.عوارض جانبی ندارد، مگر اینکه به آن حساسیت داشته باشید.

بهترین روش برای استفاده از این دمنوش ها این است که صبح آنها را میل کنید و سپس روز خودرا آغاز کنید.

طرز تهیه

یک قاشق چای خوری پودر خشک زنجبیل یا دو قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده ی تازه را داخل قوری بریزید و کمی آب جوش به آن اضافه کنید. به مدت پنج دقیقه آن را با حرارت ملایم دم کنید، سپس آن را با عسل شیرین کرده و میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید