قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > سوالهای رایج درباره کرونا

سوالهای رایج درباره کرونا

بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت، حدود ۸۰ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا خفیف بوده و بیماران بعد از طی حدود دو هفته احساس بهبودی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری سازمان جهانی بهداشت؛ کارشناسان این سازمان اکنون به رایج‌ترین پرسش و پاسخ ها در مورد نحوه برخورد با ویروس کرونا پاسخ می‌دهند و تاکید می‌کنند که نباید در این زمینه به باورهای غلط دامن زد.

آیا واکسن‌های ضد‌پنومونی در برابر کرونا ویروس جدید محافظت ایجاد می‌کنند؟

این ویروس آنقدر جدید و متفاوت است که به واکسن خاص خود نیاز دارد و واکسن آنفلوآنزا چاره پیشگیری از آن نیست.

آیا شستشوی مرتب بینی با محلول نمکی می‌تواند از بروز عفونت با ویروس کرونا جدید جلوگیری کند؟

نه. هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد. تنها شواهد محدودی وجود دارد مبنی بر اینکه شستشوی مرتب بینی با محلول نمکی می‌تواند به افراد در بهبودی سریعتر سرماخوردگی کمک کند.

آیا خوردن سیر می‌تواند به جلوگیری از عفونت جدید کمک کند؟

سیر یک ماده غذایی سالم است که خاصیت ضد‌میکروبی دارد. با این حال، شواهدی در دست نیست که نشان دهد خوردن سیر، مردم را از ویروس جدید محافظت می‌کند.

آیا آنتی‌بیوتیک‌ها در جلوگیری و درمان کرونا ویروس مؤثر هستند؟

به هیچ‌وجه. آنتی‌بیوتیک‌ها نباید به عنوان ابزاری برای پیشگیری یا درمان استفاده شوند.

آیا خشک‌کن‌های برقی در از بین بردن این ویروس مؤثر هستند؟

خشک‌کن‌ها در از بین بردن مدل ۲۰۱۹-nCoV مؤثر نیستند. برای محافظت از خود در برابر کرونا ویروس جدید، شما باید مرتب دستان خود را با الکل تمیز کنید یا آنها را با آب و صابون بشویید. پس از تمیز کردن دستان، باید آنها را با استفاده از حوله‌های کاغذی کاملاً خشک کنید.

آیا لامپ‌های ضد‌عفونی‌کننده اشعه ماوراء‌بنفش می‌تواند ویروس جدید را از بین ببرد؟

لامپهای UV نباید برای استریل کردن دستها یا مناطق دیگر پوست استفاده شوند زیرا اشعه ماوراء‌بنفش می‌تواند باعث سوزش پوست شود.

حیوانات خانگی می‌توانند ویروس کرونا را گسترش دهند؟

در حال حاضر، هیچ مدرکی مبنی بر آلوده شدن حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه وجود ندارد. با این وجود، همیشه ایده خوبی است که بعد از تماس با حیوانات خانگی، دستان خود را با صابون و آب بشویید. این کار شما را در برابر باکتری‌های متداول مانند E.coli و سالمونلا محافظت می‌کند.

کلیک کنید:ایا ماسک مانع مبتلا شدن به کرونا می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید