قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > طرز تهیه سوپ دال عدس

طرز تهیه سوپ دال عدس

دال عدس به رنگ قرمز است و طعمی مشابه گوجه فرنگی دارد. دانه های آن نسبت به عدس معمولی کوچکتر است. از خواص دال عدس می توان به اشتها آوری آن اشاره کرد. در این مطلب با فواید درمانی دال عدس آشنا می شوید.

خواص دال عدس
خواص دال عدس

از مهمترین خواص دال عدس می توان به تقویت دستگاه گوارش اشاره کرد. کارکرد روده و معده با دال عدس بهتر شده و به عنوان یک تحریک کننده اشتها عمل می کند. همچنین به بهبود گردش خون و جلوگیری از بروز لخته های خون نیز کمک می کند.

مواد لازم برای سوپ دال عدس :

 روغن زیتونسه قاشق غذاخوری
 پیاز خرد شده یک عدد
 کرفس خرد شده دو شاخه
 هویج ورقه شدهدو عدد
سیر خرد شدههشت حبه
سیب زمینی خرد شدهیک عدد
دال عدسیک پیمانه
آب مرغچهار پیمانه
برگ بودو عدد
لیموترش‌دو عدد
پودر زیرهنصف قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز و سس تندبه میزان لازم
نمک و فلفلبه میزان لازم
طرز تهیه سوپ دال عدس
طرز تهیه سوپ دال عدس


طرز تهیه سوپ دال عدس :


روغن را در قابلمه بزرگی حرارت داده و پیاز را پنج دقیقه در آن تفت دهید. سپس کرفس، هویج، نیمی از سیرها و تمامی سیب‌زمینی‌ها را به آن بیفزایید و چند دقیقه دیگر حرارت دهید.

دال عدس و آب مرغ را به مواد اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید، در این هنگام حرارت را کم کنید تا ۳۰ دقیقه بجوشد و سیب‌زمینی و عدس نرم شوند.

برگ بوها، باقیمانده سیر و نصف لیموترش‌ها را در قابلمه بریزید و ده‌ دقیقه دیگر بپزید. حال برگ بوها را بردارید و آب بقیه لیموترش‌ها را درون سوپ بریزید. سوپ را درون دستگاه غذاساز به صورت پوره روانی درآورید و زیره، نمک، فلفل و فلفل‌قرمز را به آن بیفزایید و هم بزنید.سوپ آماده شده را در ظرف مورد نظر ریخته و با برش‌های لیموترش و برگ جعفری تزئین کنید.
منبع : دنیا

دیدگاهتان را بنویسید