قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > طرز تهیه مرغ به همراه سالاد قارچ

طرز تهیه مرغ به همراه سالاد قارچ

اگر برای درست کردن یک وعده غذایی سالم زمانتان کم است امروز می خواهیم یک غذای سالم و مقوی به شما آموزش دهیم که در کمترین زمان ممکن درست می شود. این غذا علاوه بر اینکه حاوی پروتئین و فیبر است مواد مغذی دیگری نیز دارد که به هرچه کاملتر شدنش کمک می کنند. این وعده غذایی را می توانید در وعده های نهار و شام استفاده کنید. همچنین ظاهر غذا بسیار متفاوت است و مطمئناً فرزندتان از آن خوشش خواهد آمد.

طرز تهیه مرغ به همراه سالاد قارچ
طرز تهیه مرغ به همراه سالاد قارچ

مواد لازم:

۴ عدد سینه مرغ نصف شده بدون استخوان و بدون پوست ( ۱۷۰ گرم )

۲ قاشق چای خوری روغن کانولا

یک دوم قاشق چای خوری نمک

یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه

یک چهارم فنجان موسیر خرد شده

۲۲۵ گرم قارچ اسلایس شده

دو حبه سیر خرد شده

یک دوم فنجان سرکه سفید

یک و یک دوم قاشق چای خوری آرد همه منظوره

سه چهارم فنجان آب مرغ بدون چربی و کم نمک

۲ قاشق غذا خوری کره

یک قاشق چای خوری آویشن تازه خرد شده

طرز تهیه مرغ به همراه سالاد قارچ

هر کدام از سینه های مرغ را بین دو لایه کیسه پلاستیکی قرار دهید و با استفاده از گوشت کوب یا یک ماهی تابه سنگین آنقدر رویشان بزنید تا ضخامتشان یک و نیم سانتی شود.

یک ماهی تابه بزرگِ نچسب را روی دمای متوسط رو به بالا حرارت دهید،  روغن کانولا را به ماهی تابه اضافه کنید، خوب تکان دهید تا تمام کف ماهی تابه چرب شود. روی مرغ ها یک چهارم قاشق چای خوری نمک و فلفل بریزید. مرغ را داخل ماهی تابه قرار دهید و به مدت ۳ دقیقه هر سمت را بپزید. مرغ ها را به یک بشقاب منتقل کنید و گرم نگهشان دارید.

موسیرها و قارچ ها را داخل ماهی تابه بریزید، به مدت ۴ دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای رنگ شوند سرخشان کنید، مرتب مواد را بهم بزنید. سرکه را داخل ماهی تابه بریزید، مواد داخل ماهی تابه را بهم بزنید تا نچسبند، مایه را بجوش بیاورید. تا زمانی که مایع تقریبا بخار شود به پختن ادامه دهید. میکس قارچ را با یک چهارم قاشق چای خوری نمک و آرد بهم بزنید به مدت ۳۰ ثانیه بپزید. مرتب مواد را بهم بزنید. آب مرغ را داخل ماهی تابه بریزید، مایه را بجوش بیاورید. به مدت ۲ دقیقه یا تا زمانی که مقداری ضخیم شود به پختن ادامه دهید. ماهی تابه را از روی حرارت بردارید، کره و آویشن را داخل آن قرار دهید، سپس بهم بزنید تا کره در مواد آب شود. حالا به همراه مرغ سرو کنید.

منبع دکتر کرمانی

دیدگاهتان را بنویسید