قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > دسرها و سالادها > طرز تهیه پاناکوتا با سس توت فرنگی

طرز تهیه پاناکوتا با سس توت فرنگی

پاناکوتا یک دسر محبوب ایتالیایی ست که به نسبت دستور تهیه ی ساده اش ظاهر و مزه ی فوق العاده ای دارد وجود سس تازه ی توت فرنگی یا هر توت قرمز دیگری روی قاشقتان کنار کرم پاناکوتا یک طعم بهشتی به آن میدهد ?
خبر خوب: قبل از اینکه پاناکوتا توی یخچال برود فقط ۲۰ دقیقه تهیه ی آن طول میکشد ?
دسری عالی و کامل برای مهمانی شماست، می توانید در گیلاس در هر تعدادی آن را آماده و پس از شام به مهمان هایتان  تعارف کنید. فراموش نکنید سس را قبل از مصرف روی پاناکوتا بریزید.
این دستور پاناکوتا یک راز دارد وآنهم  استفاده از خامه ی ترش است!

پاناکوتا توت فرنگی

مواد لازم کرم پاناکوتا

طرز تهیه پاناکوتا با سس توت فرنگی
طرز تهیه پاناکوتا با سس توت فرنگی
۱ پیمانه شیر
دو نیم ق چ پودر ژلاتین
۲ پیمانه خامه سنگین
نصف پیمانه و ۱ ق غ شکر
کمی نمک
۱ ق چ شهد وانیل
۱ پیمانه خامه ترش
سس توت فرنگی
۲ پیمانه توت فرنگی
۳ ق غ شکر
نصف ق غ آب لیمو

تهیه ی کرم پانکوتا

یک پیمانه شیر را درون یک تابه ی مخصوص سس ریخته و کم کم پودر ژلاتین را روی شیر بریزید و آرام کمی هم بزنید. ۳-۵ دقیقه منتظر بمانید سپس تابه را روی حرارت متوسط روبه بالا گذاشته و آرام هم بزنید تا ژلاتین حل شود وترکیب بخار کند، حدود ۳-۵ دقیقه کافیست. دقت کنید ترکیب نباید بجوشد.

دو پیمانه خامه ی سنگین زده شده را همراه شکر، وانیل ونوک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. و حدود ۵ دقیقه ی دیگر هم بزنید تا شکرکاملا آب شود و ترکیب داغ شود و بخار کند ولی نجوشد! اکنون تابه را از روی حرارت بردارید و دقیقه استراحت دهید تا ترکیب خنک شود.

خامه ی ترش را در کاسه ای متوسط به کمک لیسک ریخته با همزن دستی هم بزنید و بتدریج کرم گرم را به آن اضافه کنید در این حین هم زدن را متوقف نکنید، هنگامی که ترکیب یکنواخت شد آن را در لیوان های موردنظر ریخته و در یخچال حدود ۴ تا ۶ ساعت بگذارید. (برای از بین رفتن حباب هایی که طی هم زدن در سطح مایع بوجود آمدند کافیست چند دقیقه ترکیب را استراحت دهد سپس در لیوان ها بریزید)

تهیه ی سس توت فرنگی

در تابه ای کوچک مخصوص سس یک پیمانه توت ، آب لیمو و شکر را ترکیب کرده روی حرارت به جوش بیاورید و حدود ۴-۵ دقیقه بپزید تا آب انداخته شده غلیظ شود.

یک پیمانه ی باقیمانده از توت ها را اضافه کرده هم بزنید و از روی حرارت تابه را بردارید. هنگامیکه شهدِ توت به دمای اتاق رسید یا کمی گرم بود با قاشق مقداری روی پاناکوتا های سرد شده بریزید و آنها را به یخچال برگردانید. (آماده سازی شهد توت ها کمی قبل از سرو پاناکوتا نیز ممکن است) برای تزیین می توانید از یک برگ نعنا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید