قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > کیک و شیرینی > طرز تهیه کیک اسفنجی

طرز تهیه کیک اسفنجی

وقتی در پخت این کیک ساده ی اسفنجی استاد بشید، دیگه می تونید صدها نوع مختلف کیک رو با پایه ی این کیک آماده کنید!

طرز تهیه کیک اسفنجی
طرز تهیه کیک اسفنجی

مواد لازم

۶ عدد تخم مرغ
۱ پیمانه شکر
۱ پیمانه آرد کیک پزی
½ ق چ بیکینگ پودر

طرز تهیه:

۱-فر را از قبل به دمای ۳۵۰˚F یا ۱۷۵˚C می رسانید.
کف قالب های مورد نظر را با کاغذ مخصوص بپوشانید. ( اطراف قالب را چرب نکنید)

 

۲-در کاسه ی همزن برقی تخم مرغ ها را حدود یک دقیقه با سرعت بالا هم بزنید، سپس همانطور که همزن روشن است، بتدریج شکر را اضافه کرده و حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه ی دیگر بگذارید هم بخورند تا پف کرده و حجیم شوند.

 

۳-آرد و بیکینگ پودر را باهم ترکیب کنید، سپس ابتدا ۱/۳ آن را روی ترکیب تخم مرغ الک کرده با لیسک به آرامی هم بزنید، سپس ۱/۳ بعدی را هم به همین ترتیب اضافه و هم بزنید، ۱/۳ آخر را نیز الک کرده هم بزنید مطمءن شوید ترکیب تا ته کاسه و کناره ها هم خورده است و آردی باقی نمانده و یکنواخت می باشد، سپس هم زدن دا متوقف کنید، به خاطر داشته باشید تا ترکیب شده آرد هم زدن را ادامه دهید و نه بیشتر از آن، زیرا که هم زدن زیاد باعث پف نکردن کیک شما می شود.

 

۴-کف دو قالب گرد ۲۲ سانتی را کاغذ گذاشته (چرب نکنید) . مایع کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده در هریک از قالب ها بریزید و روی آن را صاف کنید و در فر در دمای ۱۷۵˚C به مدت ۲۳ تا ۲۸ دقیقه بگذارید. هنگامی که روی کیک قهوه ای طلایی رنگ شود پخت کافیست.

۵-برای خارج کردن کیک از قالب ها با کمک یک کفگیر تخت دیواره ها را از کیک جدا کرده سطح مانند تخته آشپزی یا سینی توری را روی قالب گذاشته با هم آن ها را برگردانید و قالب را از کیک جدا کنید. کیک ها را کنار گذاشته تا به دمای اتاق برسند. برای داشتن ۴ لایه کیک اسفنجی هر کدام را با کمک چاغوی اره ای از عرض به دو قسمت مساوی برش دهید. اکنون آماده ی تزیین می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید