خانه » بهداشت و سلامت » غذاهایی برای داشتن ریه های سالمتر

غذاهایی برای داشتن ریه های سالمتر

ریه ها یک جفت اندام تنفسی هستند که در قفسه سینه قرار دارند عملکرد اصلی ریه ها این است اکسیژنی که  از هوا نفس می کشیم وارد سلول های قرمز خون شود. سلول های قرمز خون پس از آن اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کنند تا در سلول های موجود در بدن ما مورد استفاده قرار گیرد. ریه ها همچنین به بدن کمک می کنند تا گاز دی اکسید کربن  را از خود دفع کند.

غذاهایی برای داشتن ریه های سالمتر
غذاهایی برای داشتن ریه های سالمتر

ریه های سالم  زندگی سالم و طولانیتر برای شما به ارمغان می آورند.اولین قدم برای اینکار دوری کردن از عاداتی است که به ریه ها آسیب می زنند ، مثل سیگار کشیدن.

علاوه بر این غذاهایی وجود دارند که با خوردن آنها به سلامت ریه ها کمک می کنید و بهتر و آسانتر نفس می کشید.

در ادامه غذاهایی شگفت انگیز برای داشتن ریه های سالمتر معرفی می شوند. لطفا ادامه مقاله کامل را در سایت میهنبُد بخوانید  تا بیشتر بدانید.

۱-آب

آب نقش بسیار مهمی در سلامت دارد و پایه هر نوع تمیزکاری است. آب خالص و پاک برای حفظ جریان خون و ریه ها ضروری است.همچنین ریه ها را مرطوب و باعث به جریان افتادن خلط سینه می شود.شاید این کار کمی چندش آور به نظر برسد اما برای دفع سموم و ویروسها لازم وضروری است.

۲-سیر و پیاز

 این غذاهای تند و تیزبا بوی نه چندان خوشایند، برای قلب و همچنین ریه ها عالی هستند. آنها باعث کاهش التهاب ، کلسترول و عفونت می شوند.

۳-زنجبیل

این ادویه دارای خواص ضد التهابی است و باعث حذف آلاینده ها از ریه ها می شود.

۴-فلفل قرمز

 – فلفل با کپسایسین پر شده است. کپسایسین جریان خون را بهبود می بخشد، غشاهای مخاط را تحریک می کند و عفونت را متوقف می کند.

۵-سیب

 فلاونوئیدها، ویتامین E و ویتامین C همه به عملکرد ریه ها کمک می کنند. سیب ها در همه اینها غنی هستند و کسانی که چند سیب در هفته می خورند، ریه های سالم تری  دارند.

۶- گریپ فروت

 نارینگین، یک فلاونوئید در گریپ فروت، از فعال شدن آنزیم سرطانی جلوگیری می کند. گریپ فروت سفید دارای مقدار بالایی از این فلاونوئید است، گرچه گریپ فروت قرمز نیز غنی از آنتی اکسیدان است. لیکوپن گریپ فروت پس از ترک سیگار، در پاک کردن ریه ها بسیار مفید است.

۷- لوبیا، مغزها و آجیل

این مواد حاوی مقادیر زیادی از منیزیم هستند، ماده  معدنی که به عملکرد سالم ریه ها کمک می کنند. آنها همچنین اسید های چرب ضروری برای سیستم قلب و عروق مناسب فراهم می کنند.

۸- مرکبات

 مرکبات غنی از ویتامین C و ویتامین B6 هستند.وظیفه  ویتامین C کمک به انتقال اکسیژن درریه ها است.

۹- هویج

 این ریشه ها غنی از ویتامین A، ویتامین C و لیکوپن هستند . آنتی اکسیدان هایی که سلامت ریه را تحت تاثیر قرار می دهند و احتمال ابتلا به بیماری ریه را کاهش می دهند.

۱۰- انار

آب انار سبب کاهش سرعت  رشد تومورهای ریه می شود. انار دارای بسیاری از آنتی اکسیدان ها نظیر اسید ellagic است که در تحقیقات  ضد سرطان نتایج خوبی بدست آورده اید.

منبع:healthhub

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *