قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > فواید چای سبز برای پوست

فواید چای سبز برای پوست

چای سبز از قرن ها پیش در چین  بسیار محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلف مانند سر درد و افسردگی مورد استفاده قرار می گرفته است.

فواید چای سبز برای پوست
فواید چای سبز برای پوست

امروزه چای سبز در سراسر جهان محبوب شده است و مردم آن را برای سلامتی خود مصرف می کنند. چای سبز خواص آنتی اکسیدان عالی دارد.همچنین  غنی از اسید آمینه، آنزیم ها، پلی فنل ها،منیزیم، منگنز، پتاسیم، فولات، ویتامین B و کافئین است. همچنین چای سبز برای پوست بسیار مفید است.

۱-ماسک  چای سبز برای پوست

با توجه به اثرات آنتی اکسیدانی، چای سبز به حذف سموم بدن شما از جمله پوست کمک می کند. همچنین کمک می کند تا ازالتهاب پوستی و آکنه و لکه های زخم جلوگیری کنید. مصرف منظم چای سبز پوست را سالمتر و انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشد.

طرز تهیه و استفاده:

دو عدد چای سبز کیسه ای را باز کنید وبه محتویات آن  حدود ۲ قاشق چای خوری عسل  و کمی آب لیمو اضافه کنید.

این مخلوط را مستقیما روی صورت خود قرار دهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید.

۲- چای سبز برای حلقه های تیره دور چشم و چشم های پف کرده:

چای سبز باعث کاهش و حذف حلقه های تیره در اطراف چشم و پف چشمان می شود. چای سبز غنی از ویتامین K است که سبب روشن شدن حلقه های تیره زیر چشم می شود.

طرز تهیه و استفاده:

چای سبز کیسه ای را پس از استفاده دور نیندازید، آنها را سرد کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی چشمان خود بگذارید. تکرار این کار به مرور باعث روشن شدن زیر چشم شما خواهد شد.

۳- مزایای ضد پیری پوست چای سبز

چای سبز به علت مزایای آنتی اکسیدانی و همچنین مزایای ضد پیری کمک می کند تا از آسیب های خورشید به پوست، چین و چروک جلوگیری کند.

طرز تهیه و استفاده:

برای تهیه این ماسک صورت، به ۱ قاشق غذاخوری چای سبز و ۳ قاشق غذاخوری ماست ساده نیاز دارید.

کمی پودر زردچوبه را اضافه کنید و این مواد را خوب مخلوط کنید. مخلوط را مستقیما روی صورت و گردن خود قرار دهید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و صورت و گردن خود را با دقت  با آب ولرم تمیز کنید

منبع:New Health Advisor

دیدگاهتان را بنویسید