قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > هنگام خرید یخچال علاوه بر قیمت باید به چه نکاتی توجه شود؟

هنگام خرید یخچال علاوه بر قیمت باید به چه نکاتی توجه شود؟

خرید یخچال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا همان طور که می‌دانید یخچال از جمله ضروری ترین وسایل برقی در منزل است. برخی از افراد به هنگام انتخاب یخچال تنها به ظاهر آن توجه می‌کنند. اما باید به خاطر داشته باشید که یخچال پر مصرف ترین وسیله برقی در منزل است که به صورت شبانه روزی در حال فعالیت می‌باشد. پس کیفیت آن بسیار مهم است. نکته مهم دیگر توجه به قیمت یخچال می باشد که بسته به نوع و امکانات آن میتواند متفاوت باشد. البته به باید داشته باشید خرید از فروشنده معتبر چه به صورت حضوری و یا آنلاین  و یا تهیه از بازارهای مرزی مثل خرید از بانه وگناوه نیز می تواند در قیمت تاثیر به سزایی داشته باشند.

توجه به این نکات قبل از خرید یخچال فریزر می‌تواند شما را از سردرگمی و پرسه زدن در خیابان‌ها و فروشگاه‌های لوازم خانگی نجات دهد. بهتر است تا پایان این مطلب با ما همراه شوید تا با صرف کمترین وقت و هزینه بهترین یخچال را با بالاترین کیفیت خریداری کنید.

هنگام خرید یخچال علاوه بر قیمت باید به چه نکاتی توجه شود؟

کاربرد و نیاز تعداد اعضای خانواده

مهم‌ترین و اولین نکته در خرید یخچال توجه به نیاز خانواده است. همان‌طور که می‌دانید وظیفه یخچال فریزر نگهداری از مواد غذایی برای یک مدت زمان مشخص است. پس باید نیاز خانواده با توجه به تعداد اعضای خانواده مشخص شود. بر این اساس می‌توانید حجم مورد نیازتان را تخمین بزنید. خرید یخچال بزرگ برای یک خانواده دو نفره از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و هزینه‌های مصرف انرژی آن بالا خواهد بود. معمولاً یخچال فریزرهای ۱۸ تا ۳۳ فوت نیاز یک خانواده چهار نفره را برآورده می‌کنند.

بودجه

تعیین بودجه نیز می‌تواند حلقه انتخاب‌های شما را در خرید یخچال فریزر محدودتر کند. با این روش تمرکز شما روی تعداد محدودی یخچال فریزر با برندهای مختلف منعطف می‌شود و تصمیم گیری شما راحت‌تر خواهد شد. یکی از بهترین راه‌ها برای تهیه لوازم خانگی خرید از بانه است. البته باید این نکته را به خاطر داشته باشید که تنها باید از مراکز معتبر و مورد اطمینان که اصل بودن کالای خود را تضمین می‌کنند خرید کنید زیرا قیمت محصولات مشابه در بانه می‌تواند بسیار متفاوت باشد. هنگام خرید یخچال از بانه نیز به دلیل قیمت نسبتا زیاد آن نسبت به سایر لوازم خانگی باید حساسیت بیشتری به خرج دهید و نکات و ویژگی های مهم آن را دقیق بررسی نمایید. لازم به ذکر است بیان کنیم سایت های معتبری همچون بنان کالا ضمن رعایت ضمانت ۱۳۰ درصدی اصل بودن محصولات خود، اقدام به خرید کالا به صورت پرداخت در محل را برای شما فراهم کرده است.

مدل یخچال فریزر

حتماً تا به حال با انواع مختلف یخچال فریزر روبرو شده‌اید. یخچال فریزر ساید بای ساید، یخچال صندوقی، مینی یخچال، درب فرانسوی یا سه درب، یخچال توکار، یخچال فریزرهای بالا پایین یا کمبی و یخچال فریزر دو قلو از انواع مختلف این محصول هستند.

مدل یخچال فریزر

همچنین بالا یا پایین قرار گرفتن فریزر در یخچال فریزرهای کمبی هم مهم است. همان‌طور که می‌دانید میزان استفاده از قسمت یخچال بیشتر است؛ بنابراین استفاده از یخچال فریزرهایی که قسمت فریزر در پایین قرار گرفته است برای افراد قد بلند راحت‌تر است. زیرا برای هر بار استفاده مجبور به خم شدن نیستند. توجه به چنین نکات ساده‌ای در خرید یخچال می‌تواند رضایت شما را به هنگام استفاده از آن در پی داشته باشد.

برند معتبر

پس از تصمیم گیری درباره مدل یخچال، نوبت به انتخاب برند آن می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید یخچال فریزرها در انواع برندهای ایرانی و غیر ایرانی تولید می‌شوند. اگر به خرید یخچال با برندهای خارجی علاقه مند هستید بهتر است از برندهای معتبر و خوشنام خریداری کنید.

مهم‌ترین نکته در انتخاب برند توجه به رضایت خریداران قبلی، اصل بودن کالا، اعتبار گارانتی و خدمات پس از فروش آن است. خرید یخچال را از مراکزی انجام دهید که معتبر بوده و کالایی با ضمانت اصل بودن در اختیار شما قرار می‌دهند. تنها در این صورت می‌توانید با خیال آسوده از کارکرد یخچال به استفاده از آن بپردازید. از میان برندهای موجود محصولی را انتخاب کنید که امکانات کاملی داشته و جنس بدنه و قطعات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. همچنین موتور یا کندانسور با صدای کم و قدرت بالا داشته باشد.

طراحی شیک، کیفیت بدنه، کمپرسور قدرتمند، مصرف انرژی کم و امکانات کامل از جمله ویژگی‌های یخچال فریزر برند سامسونگ است. برند سامسونگ سال‌هاست به عنوان یکی از بهترین برندهای تولید کننده یخچال و لوازم خانگی شناخته می‌شود. درصد بالای رضایت مصرف کنندگان نشانی از کیفیت این محصول است. اگر قصد خرید لوازم خانگی را دارید حتما برای خرید یخچال سامسونگ برنامه ویژه ای داشته باشید.

مدل یخچال فریزر

یخچال فریزر برند بوکر دارای موتور پاناسونیک بوده و تحت لیسانس ژاپن ساخته شده است. یخچال‌های برند بوکر کاملاً هوشمند و بدون برفک است و از موتور قدرتمندی برخوردار می‌باشد. موتور یخچال بی صدا بوده و دارای بالاترین رده مصرف انرژی است. اگر به دنبال خرید یخچال اقتصادی و مقرون به صرفه هستید این برند را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شهرت و کیفیت محصولات برند ال جی بر کسی پوشیده نیست. یخچال‌های این برند مشهور با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها ساخته شده است. دارای کمترین میزان مصرف انرژی بوده و از کمپرسور اینورتر خطی برخوردار است. اگر به کیفیت بدنه و قدرت موتور اهمیت می‌دهید برند ال جی تمام نیازهای شما را پاسخگو خواهد بود.

میزان مصرف انرژی

با توجه به کاهش منابع انرژی، امروزه صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار اهمیت پیدا کرده است. یخچال از جمله وسایل برقی پرمصرف است که دائماً در حال مصرف انرژی می‌باشد. برای خرید یخچال فریزر مناسب بهتر است به رده مصرف انرژی آن با دقت توجه کنید. ممکن است برای خرید یخچال با رده مصرف انرژی بالاتر مجبور به پرداخت هزینه بیشتری باشید. اما به خاطر داشته باشید که در طول زمان هزینه انرژی مصرف شده کمتری را خواهید پرداخت.

گنجایش و ابعاد

همان طور که قبلاً اشاره شد یخچال در ابعاد گوناگونی بنا بر نیاز مصرف کننده طراحی و تولید می‌شود. این ابعاد تعیین کننده میزان گنجایش و ظرفیت یخچال فریزر هستند. همچنین میزان مصرف انرژی یخچال به گنجایش آن وابسته است. هر چه میزان حجم یخچال بزرگ‌تر باشد، میزان قدرت کمپرسور بالاتر بوده و در نتیجه میزان مصرف انرژی بیشتر می‌شود.  

مدل یخچال فریزر
هنگام خرید یخچال علاوه بر قیمت باید به چه نکاتی توجه شود؟

فضای آشپزخانه

فضای موجود در آشپزخانه در تعیین مدل و ابعاد یخچال تأثیر گذار است. پس بهتر است قبل از خرید یخچال بر اساس فضای موجود ابعاد و مدل آن را تعیین کنید. به طور مثال یخچال‌های دو قلو به فضای بیشتری نسبت به یخچال فریزرهای کمبی نیاز دارند.

امکانات و قابلیت ها

امروزه همه یخچال‌ها به صورت هوشمند طراحی می‌شوند و رقابت برندهای مختلف در ارائه امکانات بیشتر و با کیفیت تر است. از جمله این امکانات می‌توان به آب سرد کن، یخساز، سیستم برفک زدای خودکار یا دیفراست، بار، فیلتر آب، سیستم کنترل دما و کنترل رطوبت، سیستم عیب‌یابی هوشمند، نورپردازی مناسب، حالت کاهش مصرف انرژی ECO و Holiday اشاره کرد.

رنگ و طرح

تعداد طبقه‌ها و کشوها، جنس بدنه، جنس قسمت‌های داخلی و کیفیت رنگ آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در انتخاب رنگ مناسب به مقاومت در برابر لک و اثر انگشت نیز توجه کنید. رنگ استیل نسبت به رنگ سفید مقاومت کمتری نسبت به ایجاد لکه دارد.

گارانتی و میزان اعتبار آن

گارانتی و خدمات پس از فروش از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید یخچال است. به این نکته توجه داشته باشید که هزینه‌های تعمیر و سرویس یخچال‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند کمتر است. زیرا به راحتی می‌توانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کرده و در صورت نیاز قطعات سوخته را با قطعات فابریک جایگزین کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید