قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > ویتامین دی و کاهش عوارض کرونا

ویتامین دی و کاهش عوارض کرونا

کاهش عوارض بیماران مبتلا به کرونا با افزایش مصرف ویتامین دی ،بیشترین نرخ ابتلا و مرگ و میر در جوامعی دیده می‌شود که ویتامین دی کمتری مصرف می‌کنند.

ویتامین دی و کاهش عوارض کرونا
ویتامین دی و کاهش عوارض کرونا

محققان پس از تحلیل داده‌های ۲۰ سال مطالعه روی ویتامین دی در اروپا و مقایسه آن با آمار کووید-۱۹، نشان دادند که بیشترین نرخ ابتلا و مرگ و میر در جوامعی دیده می‌شود که ویتامین دی کمتری داشته‌اند.

اسپانیا و ایتالیا از جمله این جوامع بوده‌اند که علیرغم موقعیت جغرافیایی و داشتن نور آفتاب بیشتر نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، از عارضه کمبود ویتامین دی به شدت رنج می‌برند.

در مقابل، در کشورهایی نظیر نروژ، فنلاند و دانمارک ، میزان ابتلا و مرگ و میر کووید-۱۹ کمتر و سطح ویتامین دی بالاتر بوده است. این کشورها با این که کمتر در معرض نور مستقیم آفتاب هستند اما به خاطر رواج بیشتر مکمل‌های غذایی از سطح ویتامین دی بالایی برخوردارند.

ویتامین دی در اثر برخورد نور آفتاب بر بدن در زیر پوست ایجاد و سپس به کبد و کلیه می‌رود تا به یک هورمون فعال تبدیل شود. این هورمون باعث افزایش جذب کلسیم از مواد غذایی و تنظیم کلسیم جهت استحکام استخوان‌ها می‌شود.

مطالعات دیگری از دانشگاه نوردوسترن آمریکا منتشر شد که نشان می‌داد بیمارانی که از کمبود شدید ویتامین رنج می‌برند دو برابر بیشتر دچار عارضه‌های جدی کرونایی می‌شوند.

کمبود ویتامین در سالمندان، افراد چاق، بیماران دیابت و فشار خون و خانه‌های سالمندان بیشتر دیده می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید