قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > مد و پوشاک > پنج اصل اولیه در انتخاب استایل مناسب

پنج اصل اولیه در انتخاب استایل مناسب

اولین و مهمترین نکته ای که تمامی استایلیست ها و کارشناسان مد برروی آن تاکید دارند ،انتخاب لباسی است که متناسب با اندام تان باشد.

۱- متناسب باش!

استایل مناسب افراد مختلف جامعه فارغ از افراد مشهور ، نکات ساده ای دارد که رعایت آنها شما را به یک بانو یا آقای تمام عیار تبدیل میکند. اولین و مهمترین نکته ای که تمامی کارشناسان و استایلیست ها برروی آن تاکید دارند انتخاب لباسی است که متناسب با اندام تان باشد.

حتما شنیده اید که می گوید:” فلانی هرچی می پوشه ، بهش میاد.”

۲- چه رنگ هایی هرگز به شما نمی آیند ؟!

اگر رنگی را دوست دارید ، اما فکر می کنید که بارنگ پوست تان همخوانی ندارد یا از اطرافیان شنیده اید که به شما نمی آید ، چند لحظه دست نگاه دارید. یادتان باشد با خواندن هیچ گزارش یا مقاله ای متوجه نمی شوید که چه رنگی به پوست تان می آید و چه رنگی با آن همخوانی ندارد. سوال بهتری که باید از خودتان بپرسید ،این است که چه تونالیته ای از این رنگ می تواند با رنگ پوست شما هماهنگ باشد. رنگ ها تناژ های مختلفی دارند که دست شما را برای انتخاب باز می گذارد و مساله خوشایند این است که در اغلب آنها رنگی که با چهره شما همخوانی داشته باشد هم پیدا می شود.

3-انعکاس رنگ مو بر چشم ها

اگر خانم هستید ، حتما از تاثیر رنگ مو، پارچه لباس ، آرایش چشم و … بر انعکاس رنگ چشم های تان در مجالس زنانه آگاه هستید و می دانید که با تغییر رنگ موهای تان ، به خصوص به رنگ های روشن ، چقدر درخشش رنگ چشم های تان تغییر خواهد کرد ؛ در واقع رعایت همین نکات به ظاهر ساده ، چهره شما را دلنشین تر خواهد کرد.

4-از یک آرایش گر ماهر کمک بگیرید

“اگر صورت کشیده دارید ، موهای تان را فرق کج کنید ، ولی اگر صورت تان گرد است، ترجیحا موهای تان را به سمت بالا شانه نکنید!”

این صحبت ها زمانی منطقی به نظر می رسد که با یک استایلیست مو که فرم های مختلف چهره را می شناسد صحبت کنید و در این خصوص ، نظر او را جویا شوید .

بهترین پیشنهاد ، بویژه برای آقایان ، این است که به سراغ یک آرایش گر حرفه‌ای بروند و ‌بخواهند تا طبق تجربه موهای شان را متناسب با فرم چهره شان کوتاه کند.

5-عمل زیبایی ، آری یا نه ؟!

خیلی ها معتقدند باید برروی عمل های زیبایی یک خط قرمز کشید.مسلما هیچ کس به صورت مکرر انجام عمل های زیبایی را تایید نمی کند ، اما حقیقت این است که اگر قسمتی از ظاهر تان آزارتان می دهد و منجر به کاهش اعتماد به نفس شما شده است ، باید فکری به حالش بکنید.

برای این منظور سراغ یک جراح معتمد بروید تا از راهنمایی های اصولی وی بهره مند شوید. اگر هم تنها مشکل شما چاقی اندام تان است ، به جای عمل ها و روش های مختلف ، از همین امروز به فکر یک رژیم سالم غذایی و ورزش مستمر باشید.

از طراحان مد و پوشاک گرفته تا استایلیست ها همیشه براین مورد تاکید دارند: لباسی بپوشید که با سایز اندام تان هماهنگ باشد. اگر چاق هستید یا لاغر ، هیچ چیز به اندازه سایز مناسب برای لباسی که به تن می کنید ، اهمیت ندارد

گروه نولید محتوای فارسی میهنبد

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید