قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > چرا باید نان سبوس دار بخوریم؟

چرا باید نان سبوس دار بخوریم؟

میزان ویتامین، مواد معدنی و فیبر موجود در نان سبوس‌‌‌‏دار، به‌‌‏ طور میانگین دو برابر نان سفید است.

مواد فیبری موجود در نان سبوس‌‌‌‏دار، برای گرفتگی روده و یبوست بسیار مفید است. به‌‌‌‏علاوه این مواد، غذای خوبی برای باکتری‌‌‌‏های مفید روده هستند که بر ضد بیماری‌‌‌‏های میکروبی اقدام کرده و سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهند.

چرا باید نان سبوس دار بخوریم؟
چرا باید نان سبوس دار بخوریم؟

این مواد فیبری، کلسترول و ترکیبات سمی حاصل از متابولیسم موادغذایی را جذب و از روده تخلیه می‌‌‏کنند.

ماده معدنی منیزیوم که در این نان وجود دارد، باعث تقویت ماهیچه‌‌‌‏های روده شده و از دردهای ماهیچه‌‌‌‏ای جلوگیری می‌کند. ازطرفی، نان سبوس‌‌‌‏دار ویتامین‌‌‌‏های ب۲ و نیایسین دارد که این ویتامین‌‌‌‏ها، باعث افزایش تمرکز و دقت عمل شده و حس شادابی و خوشحالی به انسان می‌بخشند.

نان سبوس‌‌‌‏دار برای کودکان نیز بسیار پر فایده است. مخصوصا در دورانی که سلول‌های عصبی در حال رشد هستند، آهن موجود در نان سبوس‌‌‌‏دار به بهبود هوش و خوش‌‌‌‏خُلقی کودکان کمک می‌کند.

نوشیدنی‌‌‏ای که از نان سبوس‌‌‌‏دار و آب به‌‌‌‏دست می‌آید، اگرچه ترش‌‌‌‏مزه است و باب طبع همه نیست، اما به‌‌‌‏دلیل داشتن باکتری‌‌‏های اسید لاکتیک، که نقش پروبیوتیکی دارند، به رفع خیلی از ناراحتی‌ها کمک می‌‌‏کند. این نوشیدنی امراض روده‌‌‌‏ای را التیام بخشیده و مشکلات پوستی، مثل جوش‌‌‌‏های صورت و بیماری‌های مزمن پوستی با لکه‌‌‌‏های سرخ و نقره‌‌‏ای را از بین می‌برد.

برگرفته از کتاب درمان با تغذیه تالیف : دکتر رضا شیخ الاسلامی

دیدگاهتان را بنویسید