قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > مد و پوشاک > چطور از لباس‌های قدیمی برای خوش‌پوشی استفاده کنیم؟

چطور از لباس‌های قدیمی برای خوش‌پوشی استفاده کنیم؟

رنگ‌های خنثی سیاه، سفید، شیری، کرم و خاکستری‌اند؛ یعنی رنگ‌هایی همیشگی و ماندنی که می توان از آن‌ها برای سبکی شیک‌تر یا ساده‌تر استفاده کرد.

گزارش سال ۲۰۱۹ در مورد موقعیت مد و خوش‌پوشی حاکی از آن است که از هر سه زن جوان در بریتانیا، یک زن لباسی را که تنها یک یا دو بار پوشیده است «کهنه» می‌داند. در همین گزارش آمده که از هر هفت زن، یک زن دیده شدن در دو عکس با یک لباس را یک «خطای خوش‌پوشی» عنوان کرده است.

چطور از لباس‌های قدیمی برای خوش‌پوشی استفاده کنیم؟
چطور از لباس‌های قدیمی برای خوش‌پوشی استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه اکنون مردم بیشتر بر استفاده بیشتر از هر آنچه دارند تمرکز کرده‌اند، کارین لودوُرت، کارشناس صنعت خوش‌پوشی برای به‌روز کردن لباس‌هایتان بدون توسل به خرید بیشتر پنج توصیه دارد:

به رنگ‌هایی که دارید توجه کنید

قبل از هر چیز، ببینید در کمد لباستان چه دارید. مرتب و دسته‌بندی کردن لباس‌هایتان به شما امکان می‌دهد ببینید چه لباس‌هایی را می‌توانید به عنوان قلم اصلی برای پدید‌ آوردن مدل‌های مختلف استفاده کنید.

لودورت به ایندیپندنت گفت: «سعی کنید رنگ‌های درخشان را از رنگ‌های خنثی جدا کنید. رنگ‌های خنثی برای ترکیب با قطعات دیگر لباس برای به‌وجود آوردن مدل‌های شیک‌تر عالی‌اند.»

رنگ‌های خنثی سیاه، سفید، شیری، کرم و خاکستری‌اند؛ یعنی رنگ‌هایی همیشگی و ماندنی که می توان از آن‌ها برای سبکی شیک‌تر یا ساده‌تر استفاده کرد. این رنگ‌ها در طول زمان کمتر مندرس می‌شوند و به خرید چیزی مشابه آن‌ها نیاز نیست.

کهنه نو می‌شود

اگر باید لباس جدیدی بخرید، خرید لباس‌های قدیمی (دست‌دوم) روشی اخلاقی و پایدار برای کاهش گاز کربن است. لودورت توصیه می‌کند که لباس‌های قدیمی دست‌دوم را با یک کفش شیک در میان مجموعه کفش‌هایتان به‌روز کنید.

لودورت می‌گوید: «از ترکیب اقلام قدیمی با کفش‌ها و چکمه‌های شیک، کفش‌های لژدار و کفش‌های ورزش پت‌وپهن نترسید.»

رنگ‌های متضاد

یکی دیگر از روش‌های خوش‌پوشی و به‌روز کردن کمد لباستان ترکیب کردن پالتوها و کت‌ها با رنگ‌های متضاد است.

لودورت می‌گوید: «بی پروا باشید و از رنگ‌های درخشان برای کت و پالتو استفاده کنید تا مجموعه خوش‌پوشی شما تکمیل شود: «اگر کتی به رنگ زنده ندارید، سعی کنید با انتخاب رنگ‌های درخشان زیر آن زنده‌اش کنید. این روش به معنی پوشیدن لایه‌های رنگ‌های درخشان اما متضاد است. نکته اصلی اینجا استفاده از دو یا سه رنگ زنده و متضاد برای ایجاد یک تصویر بی‌نظیراست.»

از زینت‌آلات استفاده کنید

لودورت می‌گوید اگر به تن کردن رنگ‌های زنده علاقه‌ای‌ ندارید و بیشتر رنگ‌های تیره مثل سیاه، سورمه‌ای و خاکستری پررنگ را ترجیح می‌دهید، در آن صورت زینت‌آلات «بهترین دوست شما هستند. می‌توانید دستبند و انگشتر دست بکنید، گردنبندهای قدیمی و دست دوم بیندازید، روی دستکشتان دستبند ببندید و در صورت لزوم از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. تجربه کنید.»

از اینترنت الهام بگیرید

اینترنت می‌تواند محلی عالی برای الهام گرفتن برای استفاده از لباس‌های داخل کمدتان باشد. شما نخستین گام را در مورد منظم کردن کمدتان برداشته‌اید و می‌دانید داخل آن چه دارید. وقتی دانستید در کمدتان چه می‌گذرد، می‌توانید برای جست‌وجو در مورد راه‌های جدید استفاده از لباس‌های خود و افزایش دوام آن‌ها به بسترهایی مثل اینستاگرام و «پینتِرِست» مراجعه کنید.

لودورت می‌افزاید: «اینستاگرام و پینترست بسترهایی عالی برای مدل دادن به لباس یا نشان دادن ابتکار با آنچه دارید است. هرچه باشد، این‌ها لباس‌هایی‌اند که تا حالا داشته‌اید و در آن‌ها احساس راحتی کرده‌اید.»

منبع ایندپندنت

دیدگاهتان را بنویسید