قالب وردپرس افزونه وردپرس

چطور سالم چاق شویم؟

همانطور که چاقی مفرط  می تواند می تواند برای ما ایجاد مشکل کند ، لاغری زیاد هم مشکلات خاص خودش را دارد.در این مقاله برر سی می کنیم که چطور سالم چاق شویم؟

لاغری زیاد امکان ابتلا به بیماری ‌های مختلف مثل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و عفونت را بیشتر می کند. علاوه بر آن بیماری افراد لاغر نسبت به بقیه دیرتر بهبود پیدا می‌کند.
اگر بیش از میزان مورد نیاز بدن خود کالری جذب کنیم،این کالری های مازاد  تبدیل به چربی و در نتیجه افزایش وزن خواهند شد.

البته اگر می خواهید تا بدنتان خوش فرم شود از مصرف غذاهای بی ارزش جدا” خودداری کنید این غذاها باعث ایجاد توده های چربی در بدن شده و ظاهر نه چندان دلچسب به شما می دهد.

چطور سالم چاق شویم؟
چطور سالم چاق شویم؟

برای افزایش وزن چه غذاهایی بخوریم؟

ردیفگروه غذاییمیزان کالری
۱هر گرم کربو هیدرات۴
۲هر گرم پروتئین۴
۳هرگرم چربی۹
۴ویتامین ها و آب و املاح معدنی۰

یکی از اشتباهات افراد لاغر برای چاق شدن  استفاده از مولتی ویتامین‌ها، شربت‌ها یا قرص‌های گران قیمت است که اصلاً خاصیت چاق کنندگی ندارد.

برخی هم  تصور می کنند چربی ها به دلیل اینکه کالری بیشتری دارند، بیشتر از کربوهیدرات و پروتئین موجب افزایش وزن می شوند.

در حالی که این کربوهیدارت ها هستند که موجب چاق شدن افراد می شوند. جالب است بدانید که پروتئین و کربوهیدرات به یک اندازه کالری دارند اما قدرت چاق کنندگی پروتئین از کربوهیدرات کمتر است. مثلا مصرف ۵۰۰ کالری خرما و بادام خیلی بیشتر از ۵۰۰ کالری سینه مرغ باعث افزایش وزن می شود.

کربوهیدرات‌هایی که بر پایه‌ی غلات کامل هستند و به مقدار کمی فرآوری شده‌اند، بهترین نوع کربوهیدرات به منظور مدیریت وزن، سلامت گوارش و کنترل قند خون محسوب می‌شوند

مواد غذایی سالم برای افزایش وزن:

۱-تخم مرغ

۲-کره بادام زمینی

۳-گوشت های چربی دار

۴-لوبیا

۵-میوه ها

۶-غلات کامل و حاوی سبوس

۷-شیر شکلات

۸-آجیل

بیشتر بخوانید:

ضرر کمبود کربوهیدرات برای بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *