خانه / بهداشت و سلامت / رژیم های غذایی و لاغری / چطور وزن خود را تثبیت کنیم؟

چطور وزن خود را تثبیت کنیم؟

کاهش وزن بسیار چالش برانگیز است، بعضی سریع وزن کم می کنند و بعضی به آهستگی، افرادی هستند که خودشان با برنامه ریزی موفق به کاهش می شوند و کسانی نیز هستند که برای این کار از یک برنامه غذایی ویژه استفاده می کنند. نمی توان برنامه غذایی یا روش لاغری معرفی کرد که به درد همه بخورد اما برخی عادات هستند که تقریبا روی همه جواب می دهد. شاید این عادت ها چیز جدیدی نباشند اما وقتی بفهمید چنین کارهای ساده و شدنی می تواند در کاهش وزن هرچه بهترتان کمک کند امیدوارانه تر به سمت هدف خود که سلامتی است می روید.

چطور وزن خود را تثبیت کنیم؟
چطور وزن خود را تثبیت کنیم؟

صبحانه

اگر می خواهید وزن کم کنید شاید صبحانه مهمترین وعده ی روزتان باشد. روز خود را با وعده ای سرشار از پروتئین شروع کنید، این کار باعث می شود سوخت و ساز بدن بیدار شود و پس از یک خواب طولانی با کالری سوزی روز را شروع کنید. متخصصان تغذیه بر این باورند که یک صبحانه سالم باید حاوی ۱۳ تا ۲۰ گرم پروتئین باشد.

ترازو

از موارد مهم در رابطه با تثبیت وزن چک کردن آن با ترازو است، بیشتر افرادی که در تثبیت وزن خود موفق بوده اند تقریبا هفته ای یکبار خود را وزن می کردند. پس از رسیدن به وزن ایده آل مهم است که همیشه وزن خود را زیر نظر داشته باشید تا انگیزه تان از بین نرود. البته استفاده بیش از حد ترازو به صورت روزانه نیز ممکن است تمرکز فرد را بهم بریزد و باعث استرس شود، پس نه وزن خود را به کلی فراموش کنید نه اینکه هر لحظه آن را چک کنید.

زمان تماشای تلوزیون

حتما شنیده اید که می گویند نشستن طولانی مدت مانند سیگار کشیدن خطرناک است، دائما یکجا نشستن برای کاهش وزنتان هم نتیجه ای در پی نخواهد داشت. افراد موفق در تثبیت وزن معمولا مدت زمان کمتری تلوزیون تماشا می کنند ( ۱۰ ساعت در هفته ). با اینکه نمی دانیم چنین افرادی زمانی که تلویزیون نگاه نمی کنند دقیق به چه کاری مشغول هستند، اما شانس این وجود دارد که فعالیتشان بیشتر باشد، تحرک داشتن نیز به تثبیت وزن کمک می کند. هر کالری که می سوزانید حساب می شود! پس حواستان به مدت زمان نشستن و مدت زمان فعالیت بدنی باشد. اگر برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را نگاه می کنید در میان برنامه ها از جای خود بلند شوید و کمی حرکت کنید تا عضلات به خواب نروند، همچنین به جای مبل بهتر است روی زمین بنشینید.

ورزش روزانه

ورزش کلید تثبیت وزن است. بیشتر کسانی که توانسته اند وزن خود را ثابت نگه دارند روزانه حداقل یک ساعت ورزش را انجام می دهند. منظور این نیست که حتما ورزشی سنگین انجام دهید، این فعالیت می تواند چیزی به سادگی پیاده روی باشد. این ۶۰ دقیقه فعالیت حتی لازم نیست که متوالی باشد. می توانید زمان ورزش خود را در طول روز پخش کنید تا جلوی کارهایتان را نگیرد.

دکتر کرمانی

مطلب پیشنهادی

۶ نوشیدنی معجزه آسا برای کاهش وزن

۶ نوشیدنی معجزه آسا برای کاهش وزن

در این مطلب نوشیدنی هایی را به شما معرفی می کنیم که اثرات شگفت انگیزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *