قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > چطور پوستمان را جوان کنیم؟

چطور پوستمان را جوان کنیم؟

پوست ما نیاز به توجه زیادی دارد تا جوان، سفت و تازه بماند. جوانسازی پوست صورت کار ساده‌ای نیست و شما نمی‌توانید روند طبیعی پیری را متوقف کنید، اما می‌توانید با کم کردن چین و چروک و کم کردن سرعت تشکیل چروک‌های جدید با آن مقابله کنید. برای این کار هم روش‌های طبیعی و پزشکی زیادی وجود دارد.
چطور پوستمان را جوان کنیم؟
چطور پوستمان را جوان کنیم؟
 

پوست خود را چگونه جوان کنیم

جوانسازی پوست

 عصاره رازیانه

 
یکی از این روش‌های طبیعی است. برای تهیه عصاره رازیانه کافی است ۳ قاشق از گیاه خشک شده رازیانه را با دو لیوان آب جوش دم کنید. زمانی که آب جوش آمد و یک لیوان از آب رازیانه باقی ماند، شعله را خاموش و مخلوط را از صافی عبور دهید و کنار بگذارید تا عصاره رازیانه خنک شود. یک پارچه سفید نخی برداشته و آنرا به عصاره رازیانه آغشته نمایید و سپس به تمام پوست صورت خود بکشید. اجازه دهید عصاره برای ۲۰ دقیقه روی پوست شما بماند و سپس آب بکشید.
همچنین متخصصان پوست توصیه می‌کنند برای جلوگیری از خشکی صورت و چین و چروک پوست، تقویت کننده‌های پوست و آبرسانی را فراموش نکنید.
 

ماسک خیار 

 
برای تهیه این ماسک یک خیار متوسط را پوست کنده و آن را رنده نمایید سپس یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین به آن اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. برای درست کردن این ماسک می‌توانید از پوست خیار و گلیسیرین استفاده کنید.
برخی تغییرات ناگهانی در بدن مانند افزایش وزن، موجب کشیدگی پوست می‌شوند. کلاژن پروتئینی است که به ایجاد حالت کشسانی پوست کمک می‌کند؛ اگر پوست به میزان کافی این پروتئین را نداشته باشد، به دلیل تغییرات به‌وجود‌ آمده دچار ترک‌خوردگی می‌شود.
 
بارداری یکی از دلایل اصلی ایجاد ترک‌های پوستی است، اما افزایش یا کاهش وزن ناگهانی، رشد سریع، عوامل وراثتی، استرس و تغییراتی در وضعیت فیزیکی هم می‌توانند ترک پوستی ایجاد کنند. ترک پوستی ممکن است باعث شود احساس خوبی نسبت به ظاهرتان نداشته باشید، اما خوشبختانه راهکاری طبیعی و پزشکی زیادی برای کمتر کردن یا از بین بردن این خطوط وجود دارد.
 
انتخاب روش درمان ترک‌ها به خودتان بستگی دارد، برخی افراد روش‌های پزشکی را می‌پسندند و برخی روش‌های درمان خانگی را انتخاب می‌کنند.
 

روغن کرچک

 
به عنوان درمان طبیعی بسیاری از مشکلات از جمله چین و چروک، لکه‌های پوستی، جوش و ترک‌های پوستی عنوان می‌کنند. بدین منظور کمی روغن کرچک روی ترک‌ها بمالید و با حرکات دورانی، ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. دور ناحیه‌ی مورد نظر را با یک پارچه‌ی نخی نازک بپیچید و با کمک یک بطری آب گرم یا پَد حرارتی، دست کم نیم ساعت به این قسمت کمی گرما دهید. این کار را به مدت یک ماه هر روز انجام دهید.
 

شکر سفید 

یکی از بهترین درمان‌های ترک پوستی است. می‌توانید از شکر برای لایه‌برداری پوست استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری شکر خام را با کمی روغن بادام و چند قطره آبلیمو ترکیب کرده و آن را روی ترک‌های پوستی تان بمالید. چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید، هر روز قبل از دوش گرفتن این کار را انجام دهید. این شیوه را یک ماه ادامه دهید تا ببینید که ترک‌ها روشن‌تر خواهند شد.
 
منبع برترین ها

دیدگاهتان را بنویسید