قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > چقدر باید بخوابیم؟

چقدر باید بخوابیم؟

خوردن ، خوابیدن و تکرار روزمره این دو. خوابیدن یک عنصر اساسی از روال زندگی روزمره ما است. اما چند نفر از ما می دانیم چرا ما واقعا نیاز به خواب داریم؟ یا چند ساعت خواب واقعا نیاز داریم؟ یا اینکه چقدر خوابیدن مهم است؟

چقدر باید بخوابیم؟
چقدر باید بخوابیم؟

با توجه به تحقیقات جدید، خواب ارتباط قوی تر با سلامتی فرد نسبت به تقریبا هر چیز دیگری در زندگی آنها دارد.

نظرسنجی انجام شده توسط مرکز ملی تحقیقات اجتماعی انگلستان نشان داد افرادی که بیشترین بازدهی خواب را دارند در شاخص های خوشبختی ۱۵ امتیاز بالاتر نسبت به افرادی که با خوابشان مشکل دارند، به دست می آورند.در حالیکه افزایش درآمد خانوار از ۱۲،۵۰۰ پوند به ۵۰،۰۰۰ پوند باعث افزایش تنها دو امتیاز می شود.

دکتر گای میدواس، مدیر کلینیک دانشکده خوابمی گوید” خواب خوب شب مسئول سلامت ذهنی، احساسی و فیزیکی ما است.”

چرا خواب خیلی مهم است؟

برای حفظ وزن سالم

خواب ضعیف ترشح هورمون های اشتها و سفتی لپتین و گرلین را مختل می کندو باعث می شود که ما غذای شیرین تروبیشتری بخوریم و وزن اضافه کنیم.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن

خواب کمتر از ۶ ساعت در شب، خطر ابتلا به سرماخوردگی را ۴٫۵ برابر افزایش می دهد و همچنین زمان بهبودی را افزایش می دهد.

برای داشتن یک قلب سالم

خواب ضعیف با افزایش خطر سکته مغزی و حملات قلبی همراه است. دلایل این امر شامل افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و عوامل رژیم غذایی و سبک زندگی است.

قند خون متعادل

خواب ضعیف سطح قند خون ما را افزایش می دهد، شبیه آنچه که در دیابت دیده می شود. به نظر می رسد که خواب ضعیف عملکرد انسولین را تغییر می دهد و منجر به نوعی مقاومت دربرابر انسولین می شود که منجر به افزایش قند خون می شود.

برای سلامت پوست

خواب نقش مهمی در تعمیر و بازسازی تمام سلولها از جمله سلول های پوست بازی می کند. محرومیت از خواب باعث افزایش زمان موردنیاز برای تعمیر پوست و همچنین افزایش هورمون استرس کورتیزول می شود.

بر سلامت روحی شما تاثیر می گذارد

رابطه دو طرفه بین فقرخواب و سلامت روانی ضعیف وجود دارد. به خوبی تایید شده است که خواب ضعیف یکی از علائم افسردگی و اضطراب است. با این حال، تحقیقات همچنین نشان می دهد که بیخوابی مداوم می تواند خطر افسردگی و اضطراب را افزایش دهد.

ضروری برای شستن مغز

هنگامی که ما می خوابیم ، سیستم لنفاوی  کانال های کوچکی در مغز باز می کند تا سموم تولید شده درسلول های عصبی  در طول روز دفع شود. فرض بر این است که خواب ضعیف ممکن است منجر به اختلال در این سیستم شود و در نتیجه تراکم سموم ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید