قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > چه خوراکی‌هایی برای کاهش کمردرد مناسب‌اند؟

چه خوراکی‌هایی برای کاهش کمردرد مناسب‌اند؟

تقریبا ۸۰ درصد افراد به طور مداوم از انواع دردکمر رنج می‌برند. تحرک کم، کشیدگی عضلات و ساییدگی مهره‌ها از دلایل چنین دردی هستند. ورزش و روش‌های سنتی مثل ماساژ و فیزیوتراپی تجویزهای رایج برای کاستن از آلام چنین عارضه‌ای هستند اما یک رژیم غذایی مناسب نیز می‌تواند تاثیری جدی در جلوگیری از درد کمر داشته باشد.

چه خوراکی‌هایی برای کاهش کمردرد مناسب‌اند؟
چه خوراکی‌هایی برای کاهش کمردرد مناسب‌اند؟

 آب و مهره‌ها

بدن افراد برای داشتن ستون فقرات محکم اما منعطف، به نوشیدن یک و نیم الی دو لیتر آب در روز نیاز دارد. این میزان می‌تواند از آب معدنی، سبزی‌ها، آب میوه و یا دمنوش‌های گیاهی شیرین نشده تامین شود. لیمو ترش، برش پرتقال و یا برگ تازه نعنا می‌تواند آب لوله‌کشی یا آب معدنی را خوش طعم کند و عطش برانگیز باشد.

فرآورده‌های لبنی

فسفر و کلسیم لازم است به طور متعادل در بدن وجود داشته باشند و استخوان‌سازی مستلزم وجود متوازن این دو عنصر در بدن است. هر اختلافی در نسبت این دو عنصر، در کار استخوان‌سازی اختلال ایجاد می‌کند. یکی از عوامل این اختلال، مصرف فست‌فودها و نوشابه‌های گازدار و شیرین است. بدن برای جبران این عدم تعادل، ناچار است از استخوان‌ها کلسیم بگیرد و این به نوبه خود موجب مشکلاتی می‌شود. برای همین هر مرد باید روزانه یک و نیم گرم کلسیم و یا فسفر دریافت کند؛ میزانی که برای زنان یک گرم در روز است. این مقدار، در دو لیوان شیر یا دو تکه پنیر وجود دارد. شیر و ماست و پنیر علاوه بر این حاوی ویتامین ک نیز هستند که جلوی تحلیل رفتن توده‌های استخوانی را می‌گیرد.

سبزی‌ها

کلم، روکولا و یا اسفناج نیز سرشار از کلسیم هستند. سبزی‌های سبز، بور یا منیزیوم هم دارند که برای استحکام اسکلت لازم‌اند. بور روند جذب کلسیم، منیزیوم و فسفر در بدن و استخوان‌سازی را تسهیل می‌کند. بور و منیزیوم علاوه بر اسفناج در کلم بروکلی و یا کاهوپیچ نیز وجود دارند. کاهو یا اسفناج، ویتامین ب کافی را نیز به بدن می‌رساند؛ ویتامینی که موجب محکم‌تر شدن استخوان‌ها و اسکلت می‌شود.

 

منبع:دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید