قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم؟

چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم؟

هنگامی که سیستم ایمنی بدن به‌درستی عمل کند، به از بین بردن میکروب‌ها یاویروس‌ها کمک می‌کند. از آنجا که سیستم ایمنی بدن برای دور نگه‌‌داشتن از بیماری‌های مختلف وظایف بسیاری را انجام می‌دهد، سالم و قوی نگه‌داشتن آن بسیار مهم است. در واقع سیستم ایمنی ضعیف، بدن را در برابر میکروب‌ها و باکتری‌هایی که روزانه با آنها در تماس هستید بی‌دفاع می‌گذارد و موجب می‌شود در برابر بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر شوید.

چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم؟
چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم؟

تحرک

بنابر مطالعات مشخص شده، افرادی که فاقد تحرک کافی هستند دو برابر بیشتر از کسانی که ورزش می‌کنند، دچار بیماری می‌شوند. بنابراین، روزانه ۳۰ دقیقه تمرینات هوازی انجام داده و میزان گلبول‌های سفید خون خود را افزایش دهید.

سیر

اگر سیر بخورید می‌توانید توانایی خود را برای مقابله با بیماری‌هایی از قبیل سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش دهید. بر اساس مطالعات با مصرف عصاره سیر عملکرد سلول های T (سلول‌های سیستم ایمنی بدن ) را در مقابله با ویروس‌ها بهبود می‌بخشید.

ماست

مصرف روزانه یک کاسه ماست پروبیوتیک کم چرب، باعث قرار گرفتن باکتری های مفید در معده و روده شده و میزان باکتری های مضر را کاهش می دهد. در نتیجه، قدرت سیستم ایمنی بدن افزایش می یابد.

سیگار کشیدن

مصرف دخانیات ابتلا به آلرژی‌های مختلف مثل آسم را در افراد افزایش می‌دهد. همچنین سیگار باعث بروز التهابات داخلی شده و گلبول‌های سفید خون را از بین می برد که در نتیجه ایمنی بدن کاهش می‌یابد.

به میزان کافی بخوابید

خواب آرام باعث احیای سلول‌های بدن شده و سلامت سیستم ایمنی را ارتقا می‌دهد. همه ما برای تجدید قوا و کمک به عملکردهای حیاتی بدن نیاز به خواب کافی داریم. توجه داشته باشید که بی خوابی، نگرانی و استرس جزو دشمنان اصلی سلامتی بدن هستند.

رژیم غذایی

دنبال کردن یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. آنتی اکسیدها در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات، وجود دارند که شما به راحتی می‌تواندی آن‌ها را دریافت کنید.

آب کافی

نوشیدن مقدار زیادی آب به سلول‌ها کمک می‌کند تا به طور کارآمد عمل کنند، به طور کلی مایعات به ویژه آب به بدن شما کمک می‌کند تا مواد غذایی را پردازش کرده و ضایعات را دفع کند.

ویتامین C

ویتامین C مهم‌ترین ماده مغذی برای سیستم ایمنی بدن است که به افزایش تولید سلول‌هایی که با عفونت‌ها مبارزه می‌کنند کمک می‌کند.

چای و قهوه

مصرف چای و قهوه نیز در حفظ سلامت بدن تاثیر گذار است. مواد موجود در چای می‌تواند به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک کند.

بیشتر بخوانید:

نقش سلامت روده در سیستم ایمنی بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *