قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > چگونه کرم ضدآفتاب مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه کرم ضدآفتاب مناسب انتخاب کنیم؟

با شروع فصل تابستان همیشه این سؤال مطرح می‌‏شود که هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب چه باید کرد؟

به گفته متخصصی از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و مرکز تحقیقات سرطان پوست، قرار گرفتن در معرض اشعه‌‏های UVA و UVB همیشه مضر است.

چگونه کرم ضدآفتاب مناسب انتخاب کنیم؟
چگونه کرم ضدآفتاب مناسب انتخاب کنیم؟

به گزارش خبرگزاری سی بی اس، دکتر «کولت پامیجر»، رئیس بخش آنکولوژی و جراحی‌‏های مرتبط هشدار داد: «آسیب ناشی از این اشعه‌‏های UV ممکن است به شکل برنزه شدن و یا آفتاب سوختگی نمایان شود، اما آن ممکن است به طیف وسیعی از مشکلات، از چین و چروک گرفته تا سرطان پوست، منجر شود.»

او افزود که انتخاب یک کرم ضدآفتاب مناسب در میان انبوه لوسیون‌‏ها و اسپری‌‏هایی با مواد مختلف در بازار، گیج کننده است.

خانم پامیجر توضیح داد که اغلب کرم‌‏های ضدآفتاب موجود در بازار طیف گسترده‌‏ای از محافظت در مقابل هر دو اشعه UVA و UVB را ارائه می‌‏کنند، اما مقدار SPF آن‌‏ها از ۲ تا ۱۰۰ متنوع و گسترده است.

شماره  SPF نشان می‌‏دهد که شخص چند دقیقه مجاز به قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

دکتر پامیجر گفت: «فکر می‌‏کنم آنچه که بسیاری از مردم نمی‌‏دانند این است که شماره SPF واقعا یک انتخاب فردی است. مثلا میزان حفاظتی که من از SPF 30 دریافت می‌‏کنم، از آنچه که شخصی دیگر با نوع پوست متفاوت دریافت می‌‏کند، تفاوت دارد.»

به گفته این متخصص، اغلب مردم باید کرم‌‏های ضد آفتابی با حداقل SPF 30 استفاده کنند، اما چندان عاقلانه نیست که هزینه گزافی بپردازیم تا کرم‌‏هایی با SPF بالاتر از ۵۵ داشته باشیم.

«ممکن است هزینه زیادی بپردازید، اما عملا بازده کمی دریافت کنید و ممکن است دچار حس امنیت کاذب شوید. بایستی محصولی را که می‌‏خرید هر دو ساعت یک‌‏بار روی پوستتان بمالید و اگر بخاطر این‌‏که پول زیادی بابت این کرم پرداخت کرده‌‏اید به میزان لازم از آن استفاده نکنید، پوستتان حفاظت لازم را دریافت نمی‌‏کند.»

همچنین بسیاری از مردان از کرم‌‏هایی که دارای عطر یا رنگ هستند خوششان نمی‌‏آید. به این دسته از افراد توصیه می‌‏شود، کرم‌‏های ضد آفتابی که به‌‏طور خاص برای مردان طراحی شده را امتحان کنند.

ضدآفتاب‌‏ها به شکل اسپری هم هستند. اگر برای کودکانتان ضدآفتابی به شکل اسپری انتخاب می‌‏کنید، اطمینان حاصل کنید که هنگام مصرف، محتویات آن کاملا روی پوست کودک بنشیند نه اینکه در هوا پخش شود. لازم است که نسبت به دریافت پوشش و حفاظ مورد نیازتان مطمئن شوید.

برخی افراد هم مایل نیستند کرم‌‏ ضد آفتاب روی پوستشان بزنند. آنها می‌‏توانند از لباس‌‏های یووی که در برخی فروشگاه‌‏ها بخصوص فروشگاه‌‏های کالاهای ورزشی موجود است، استفاده کنند.

دکتر پامیجر گفت، یک تی شرت سفید معمولی دارای ۳ SPF است، اما لباس‌‏های UV بین SPF 30 و SPF 50 هستند. بیشتر لباس‌‏های یووی از پارچه‌‏های حوله حمام ساخته شده‌‏اند، به‌‏طوری‌‏که بتوان آنها را هم داخل آب و هم خارج آب پوشید.

مزیت این نوع ضدآفتاب‌‏ها این است که کرم‌‏ها مصرفی و ازبین رفتنی هستند و دائما نیاز به تجدید دارند، اما درمورد لباس‌‏های یووی مادامی که آنها را پوشیده‌‏اید از پوستتان محافظت می کنند.

خانم دکتر پامیجر گفت: «بهترین ضد آفتاب آن است که استفاده می‏کنید، بنابراین نوعی را که دوست دارید پیدا کنید.»

منبع : اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید