قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > آشنایی با روش تهیه حلوا

آشنایی با روش تهیه حلوا

یکی از مقوی‌ترین دسرهای سنتی که در اغلب سفره‌های افطار پیدا می‌شود، حلواست.
آشنایی با روش تهیه حلوا
آشنایی با روش تهیه حلوا

با توجه به اینکه در پخت حلوا از چند ماده مغذی و پرانرژی مانند آرد گندم، گلاب، زعفران و شکر استفاده می‌شود، خوردن این مخلوط آن‌هم  هنگام افطار یا بعد از شام، برای روزه‌داران بسیار مفید خواهد بود.
تنها مشکل موجود، روش سخت و زمان‌گیر پخت آن است که آن هم در مایکروفر آسان می‌شود. زمان پخت حلوا در مایکروفر ۱۵دقیقه است.

مواد لازم برای ۶ نفر:

– آرد گندم سفید یا آرد سنگک یک لیوان
– روغن مایع، نصف لیوان
– آب، نصف لیوان
– شکر، نصف لیوان
– گلاب، یک‌چهارم لیوان
– زعفران آب شده، یک‌چهارم لیوان (یک‌چهارم لیوان آب جوشیده+یک قاشق چای‌خوری پودر زعفران)

طرز تهیه:

 ابتدا شیره حلوا را درست کنید. برای این منظور آب، شکر، گلاب و زعفران آب‌شده را در ظرف پیرکسی بریزید و داخل مایکروفر قرار دهید. مایکروفر را روی حداکثر قدرت و مدت‌زمان ۳ دقیقه روشن کنید.

پس از اینکه ۳ دقیقه تمام شد، شیره را خارج کرده و کناری بگذارید. سپس آرد الک شده را داخل ظرف پیرکس دیگری بریزید و بدون اضافه کردن روغن، داخل مایکروفر قرار دهید.
مایکروفر را با همان حداکثر قدرت و زمان ۲ دقیقه روشن کنید تا آرد سرخ شود. حالا ظرف پیرکس را خارج کرده و مقدار روغن مورد نیاز را به آرد سرخ شده اضافه کنید و خوب هم بزنید. پس از آن، دوباره مخلوط آرد و روغن را داخل مایکروفر قرار دهید. در این هنگام مایکروفر را روی حداکثر قدرت آن و زمان ۱۰ دقیقه تنظیم کرده و روشن کنید.
پس از گذشت ۲ دقیقه از این زمان، دگمه stop را بزنید و ظرف را خارج کنید و مواد داخل آن را هم بزنید و دوباره به داخل مایکروفر برگردانید.

 ۲ دقیقه بعد، باز همین عمل را تکرار کنید؛ حالا دیگر مایکروفر زمان ۶ دقیقه را نشان می‌دهد. از این به بعد هر یک دقیقه یک بار باید ظرف را خارج کرده و مخلوط را هم بزنید. تا کل ۱۰ دقیقه به اتمام برسد. بعد از طی این مدت، ظرف را خارج کرده، شیره را کم‌کم به مواد بیفزایید و خوب مخلوط کنید.

بعد از اینکه شیره را به مخلوط آرد گندم اضافه کردید، آن را به ظرف مورد نظر منتقل کرده و با خلال بادام و پسته تزئین کنید.
توضیح: رنگ روشن حلوا، به علت استفاده از آرد گندم سفید است.

دیدگاهتان را بنویسید