قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > آیابدنتان غذایی که می خورید را دوست دارد؟

آیابدنتان غذایی که می خورید را دوست دارد؟

علایم زیادی حاکی از آن هستند که غذای مصرفیِ شما با بدن‌‌‏تان سازگار نیست. اینجا به ۹ علامت مشخص اشاره شده است:

آیابدنتان غذایی که می خورید را دوست دارد؟
آیابدنتان غذایی که می خورید را دوست دارد؟

۱) آکنه:

آکنه راهی برای دفع سموم زائد از راهِ پوست است، زیرا کبد که قبل از آن با این سموم پرشده، دیگر نمی‌‌‏تواند با تصفیه مقادیر بیشتر مواد سمی به بدن کمک کند.

۲) افزایش وزن:

بدن بیشتر از این‌‌‏که با کالری‌‌‏ها دچار اضافه وزن شود، به‌‌‏خاطر وجود توکسین‌‌‏ها افزایش وزن پیدا می‌‌‏کند. درواقع بدن تولید سلول چربی و احتباس آب ار افزایش می‌‌‏دهد تا با رقیق‌‌‏تر کردن محیط، از غلظت سموم زائد کم کند و آنها را در جایی دور از اعضای داخلی بدن ذخیره کند. استرس عاطفی نیز می‌‌‏تواند موجب چنین پیامدی شود.

۳) سلولیت:

سلولیت تجمع سموم در سلول‌‌‏های چربی است، درحالی‌‌‏که خود سلول‌‌‏های چربی نیز به‌‌‏دلیل بزرگ‌‌‏تر شدن، کشیده شده وباعث، تغییر شکل سطح پوست می‌‌‏شوند. یعنی ظاهر پوست از حالت صاف به شکل ناهموار یا اصطلاحا ظاهر «پوست پرتقالی» تغییر می‌‌‏کند. یکی از علل پرشدن سلول‌‌‏های چربی با مواد زائد و سمی، سبک زندگی نامناسب و به تبع آن تغذیه بد است که درطول زمان اثر خود رانشان می‌‌‏دهد. «اغلب در طول چند دهه‌‌‏»

۴) سردردها:

اغلب سردردها ناشی از آسیبی است که سیستم گوارش دچار آن می‌‌‏شود و می‌‌‏تواند به دلایل مختلفی باشد از جمله، غذاهای مضر، الکل، داروها، استرس یا حساسیت‌‌‏های غذایی. سیستم گوارش و مغز مستقیما باهم مرتبط‌‌‏‌‌‏‌‌‏ اند. وقتی فشار بیش‌‌‏ازحدی به دستگاه گوارش تحمیل می‌‌‏شود اغلب، نتیجه آن سردرد خواهد بود.

۵) برگشت اسید معده «سوزش سرِدل»:

وقتی افراد موادی را که ارزش غذایی ندارند وارد معده خود می‌‌‏کنند، معده اغلب تمایلی به هضم این سموم ندارد و کار خود را انجام نمی‌‌‏دهد. این وضعیت باعث می‌‌‏شود تا محتویات معده برخلاف حالت طبیعی، به سمت بخش تحتانی مری بازگردد؛ درنتیجه اسید معده باعث تحریک جدار داخلی مری و احساس سوزش سرِدل می‌‌‏شود.

۶) اسهال:

وقتی بدن مسموم می‌‌‏شود، اسهال یکی از راه‌‌‏های ویژه دفاعی بدن است. چرا که کمک می‌‌‏کند تا مواد زائد و سمی سریعتر از بدن خارج شود.

۷) یبوست:

وقتی غذا حاوی مواد سمی و مضر است، بدن سیستم دفاعی خود را بسیج می‌‌‏کند. یکی از برنامه‌‌‏های آن متوقف کردن پروسه هضم مواد سمی است. این کار باعث می‌‌‏شود که غذا در جایی درون لوله گوارش، فاسد شده و نهایتا به اسهال منجر شود. به همین دلیل است افرادی که تغذیه نامناسب و بدی دارند، اغلب در فواصل دوره‌‌‏های طولانی‌‌‏مدت یبوست‌‌‏شان، دچار دوره‌‌‏ کوتاه مدتی اسهال شوند.

۸) خستگی:

بدن نمی‌‌‏تواند از طریق سموم انرژی تولید کند، زیرا سموم نمی‌‌‏توانند انرژی تامین کنند. بنابراین کسی‌‌‏که تغذیه بدی دارد، عموما دچار احساس خستگی است.

۹) انواع اعتیادها:

مردم وقتی خسته می‌‌‏شوند، اغلب از انرژی کاذب قهوه، سیگار، شکر، مسکن‌‌‏ها، الکل و غیره استفاده می‌‌‏کنند. که البته این لذت چندان دوامی نخواهد داشت و به‌‌‏طور فزاینده‌‌‏ای کاهش می‌‌‏یابد، زیرا انرژی کاذب هر اعتیادی فقط مازاد انرژی واقعی بدن را کم خواهد کرد.

منبع : اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید