قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > بارداری ونازایی > آیا آرایش در دوران بارداری ضرر دارد؟

آیا آرایش در دوران بارداری ضرر دارد؟

طبیعی است که در مورد انجام دادن کارهایی که قبل از بارداری  با خیال راحت انجام می دادید  در دوران بارداری نگرانی داشته باشید.در این مقاله به شما می گوییم که آیا آرایش در دوران بارداری ضرر دارد؟

بنابراین بسیاری از غذاها و فعالیت ها در دوران بارداری ایمن نیستند و به همین دلیل توصیه می شود  زمانی که مطمئن نیستید که در بارداری چه چیزی باید انجام دهید یا چه چیزی نباید انجام دهید، با پزشک خود صحبت کنید.

آیا آرایش در دوران بارداری ضرر دارد؟ این یک سوال معمول است که بسیاری از زنان باردار از خود می پرسند. بیایید جواب را پیدا کنیم!

۱-رنگ کردن مو:

درست است که رنگ مو دارای مواد شیمیایی متعددی است اما هیچ رابطه مستقیمی بین مشکلات زایمان و رنگ مو گزارش نشده است .با این حال اگر مطمئن نیستید می توانید رنگ موی خودتان را عوض کنید .یکبار رنگ کردن موها نمی تواند تاثیری بر بارداری شما داشته باشد.

۲-اپیلاسیون:

اپیلاسیون بخودی خود هیچ مشکلی ندارد اما در دوران بارداری باعث ایجاد درد در شما می شود و ممکن باعث انقباضات دردناک شود.اما اگر مایل به انجام آن هستید بهتر است در سه ماه اول یا دوم انجام شود.

۳-ماساژ :

ماساژ درمانی یک راه عالی برای  احساس آرامش در دوران بارداری است.نه تنها به بهبود گردش خون کمک می کند، بلکه به کاهش استرس کمک می کند و همچنین می تواند درد مفاصل را نیز کاهش دهد.فقط به خاطر داشته باشید که فقط ماساژ را از یک متخصص  دریافت می کنید.

۴-سونای بخار :

کارشناسان معتقدند که در هنگام بارداری بهتر است از اتاق بخار، حمام داغ و سونا  دوری کنید.دلیل این است که افزایش دمای مرکزی بدن می تواند منجر به مشکلات زایمان شود، به ویژه  در سه ماهه اول.

به یاد داشته باشید که حوضچه های آب داغ معمولا بیش از ۱۰۰ درجه است که می تواند به عوارض خاصی در دوران بارداری منجر شود.

بهتر است حمام های گرم را انتخاب کنید زیرا درجه حرارت خیلی زیاد نیست و حتی زمانی که در وان  فرو رفته اید زانو، بازو و شانه هایتان  از آب خارج شوند.

۵-سفید کردن دندانها:

درست است که رابطه مستقیمی درباره مشکلات سفید کردن دندانها با بارداری گزارش نشده است اما به دلیل احتمال خونریزی بهتر است در دوران بارداری از آن دوری کنید.

۶-تخت های سولاریوم:

کارشناسان معتقدند که شما باید از تخت های برنزه در حین بارداری دور بمانید.مطالعات نشان می دهد که کابین های برنزه می توانند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهند، بنابراین بهتر است از آنها دور بمانید.علاوه بر این، درجه حرارت بالا تخت های برنزه ،  می تواند خطر نقایص زایمان را افزایش دهد.

منبع نیو هلث ادوایزر

دیدگاهتان را بنویسید