قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > آیا استفاده از ملاتونین هر شب بی خطر است؟

آیا استفاده از ملاتونین هر شب بی خطر است؟

مکمل های ملاتونین به طور گسترده ای در ایالات متحده استفاده می شود. تخمین ها نشان می دهد که بیش از سه میلیون آمریکایی این داروها را برای کمک به بهبود کیفیت خواب  از این داروها استفاده می کنند.

آیا استفاده از ملاتونین  هر شب بی خطر است؟
آیا استفاده از ملاتونین هر شب بی خطر است؟

مکمل های ملاتونین: آیا استفاده از ملاتونین  هر شب بی خطر است؟

نظرسنجی ها ازمصرف کننده نشان می دهد که ۸۶ درصد از افراد آمریکایی که مکمل خواب را امتحان کرده اند ، ملاتونین را انتخاب کردند. از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ تعداد بزرگسالانی که مکمل های ملاتونین را در کشور مصرف می کردند بیش از دو برابر شده است.

با این حال ، مصرف منظم برخی داروها یا داروها می تواند عوارض جانبی داشته باشد. آیا ملاتونین یکی از آنهاست؟ جواب بله   و  خیر است

تاثیرات جانبی مکمل ملاتونین

طی سالهای گذشته ، ملاتونین موارد بسیار کمی از اثرات ناخواسته باقی گذاشته است. کارشناسان بهداشتی این مکمل را “بسیار بی خطر” برای دوزهای کم تا نرمال می دانند.

هلن بورگس ، مدیر آزمایشگاه تحقیقات خواب در دانشگاه میشیگان ، به تایم گفت:

 “برخی از علوم نوظهور نشان می دهد که در افرادی که التهاب بیشتری دارند – که می تواند به دلیل چاقی بودن آنها باشد یا به دلیل اینکه در [بخش مراقبت های ویژه] برای پیوند قرار دارند – ملاتونین در محدوده ۶ میلی گرم تا۱۰ میلی گرم ممکن است نشانگرهای التهاب را کاهش دهد. “

در یک مطالعه با ۳۰ بیمار چاق ، محققان دریافتند که مکمل های ملاتونین می توانند به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک کنند. همچنین از کاهش وزن و دفاع آنتی اکسیدانی پشتیبانی می کند.

از دیگر اثرات مثبت شناخته شده مکمل های ملاتونین می توان به تنظیم متابولیسم ، تعادل انرژی و اقدامات ایمنی بدن اشاره کرد.

اثر طولانی مدت ملاتونین هنوز نامشخص است

علیرغم میلیون ها نفری که از این داروها استفاده می کنند و تعدادی از تحقیقات انجام شده برای بررسی مزایای سلامتی آن ، جامعه پزشکی هنوز تأثیر طولانی مدت مکمل های ملاتونین را مشخص نکرده است.

محققان عمدتاً می خواهند چگونگی ایجاد تغییرات در کودکان را تشخیص دهند.

مصرف ملاتونین تا ۱۸ ماه می تواند مصرف دوره کوتاه یا متوسط ​​در نظر گرفته شود. برخی از متخصصان گفتند که اثرات منفی احتمالی این مکمل ها ممکن است در افراد مبتلا به صرع و کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) یا بی خوابی مزمن رخ دهد.

برخی تحقیقات همچنین حاکی از آن است که مصرف طولانی مدت مکمل های ملاتونین می توانند تولید هورمونهای دخیل در بلوغ را با اختلال روبرو کنند.

مارات موید ، مدیر داروهای پیشگیری و جایگزین در دانشگاه میشیگان ، گفت: “بدون شک ملاتونین دارای سابقه ایمن و خوب باورنکردنی است “. “اما این یک هورمون است  و تا زمانی که نمی دانید چه کاری انجام می دهند ، عملکرد هورمون ها را به هم ریخته اید.”

منبع مدیکال دیلی

دیدگاهتان را بنویسید