قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > بارداری ونازایی > آیا بارداری بعد از ۳۵ سالگی خطرناک است؟

آیا بارداری بعد از ۳۵ سالگی خطرناک است؟

چه سنی برای بچه دار شدن دیر است؟

بسیاری از مردم بر این باورند که بارداری پس از سن ۳۵ سالگی، برای مادر و نوزاد خطرناک است. شما حتما” هشدار نزدیکان خود را شنیده اید که  پس از ۳۵ سالگی از بارداری خودداری کنید. لطفا ادامه مقاله کامل را در سایت میهنبُد بخوانید  تا بیشتر بدانید.

 

آیا بارداری بعد از 35 سالگی خطرناک است؟
مناسب ترین سن برای بارداری چه سنی است؟

اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟

مطالعات زیادی صورت گرفته است که ادعا می کنند باروری زنان پس از  رسیدن به ۳۵ سالگی کاهش می یابد. خوشبختانه، این تصور غلطی است که بارداری در اواخر دهه ی ۳۰ عمر بسیار خطرناک و تقریبا غیرممکن است. اگرچه پس از بیست سالگی احتمال بارداری زنان کاهش می یابد،اما باروری او در نیمه دهه ۳۰ عمر به طور ناگهانی کاهش نمی یابد.

بر طبق یک تحقیق انجام شده توسط محققان هلندی، زنان ۲۰ ساله احتمال حاملگی ۹۸ درصد دارند، زنان ۲۵ ساله ۹۵ درصد، زنان ۳۰ ساله ۹۳ درصد، زنان ۳۵ ساله ۸۸ درصد، زنان ۳۸ ساله ۸۰٪، زنان ۴۱ ساله ۵۰٪، زنان ۴۵ ساله ۱۰٪ ، در حالی که زنان ۵۰ ساله دارای احتمال  صفر درصد هستند.

واضح است که زنان بالای ۴۰ سال در مقایسه با ۲۰ سالگی احتمال بارداری کمتری دارند، اما باروری زنان فقط پس از ۴۰ سالگی به طور فاحش  کاهش می یابد.

این قطعا خبر خوبی برای همه زنان در اواخر دهه ی ۳۰ است که می خواهند در این سن بچه دار شوند.

چرا ۳۵ سالگی اینقدر مهم است؟

زنان باردار بیش از ۳۵ سال ، بیشتردر معرض عوارض حاملگی نظیر دیابت بارداری و زایمان زودرس می باشند. نوزادان متولد شده در مادرانی که بیش از ۳۵ سال دارند، شانس بیشتری برای نقص کروموزومی مانند سندرم داون دارند.

اما نگران نباشید:

تا زمانیکه شما در فرم مطلوب بدنی باشید،تغذیه مناسب و ورزش منظم داشته باشید و از یک پزشک خوب مشاوره بگیرید جای هیچ نگرانی نیست.

چطور احتمال باروری را افزایش دهید اگر سن تان بالاست ؟

بطور کلی ۴۰ سالگی پاسخ سوال این مقاله است، اما اگر شما ۴۰ در سالگی قصد مادر شدن را دارید نگران نباشید هنوز امید به باروری شما وجود دارد.

هر چند شما در معرض عوارض بارداری مثل زایمان زودرس  در این سن هستید .

نگران نباشید اگر این نکات را رعایت کنید :

۱-وزن طبیعی بدنتان را رعایت کنید.

۲- در مورد چرخه قاعدگی خود  اطلاع داشته باشید.

شما باید با چرخه قاعدگی و دوره بارور (حدود تخمک گذاری یا روز چهاردهم قاعدگی ۲۸ روزه) آشنا شوید. داشتن مقاربت جنسی در طول دوره تخمک گذاری .

۳-داروهای گیاهی- حتما با پزشک مشورت شود-

داروهای گیاهی باعث گردش خون در اندام های تولید مثل می شوند، ترشح هورمون های ضروری را، تثبیت می کنند و PH را در دستگاه تناسلی زنان بهینه می کنند.

۴-رژیم غذایی و غذاها:

مصرف سبزیجات مانند لوبیا، گل کلم و کلم بروکلی را افزایش دهید. از نوشیدن الکل و نوشابه های کافئیندار اجتناب کنید.

 منبع: New Health Advisor

دیدگاهتان را بنویسید