قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > آیا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند؟

آیا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند؟

بسیاری از مردم می خواهند بدانند که آیا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند؟ یا خیر. در یک کلام ، بله.

مطالعات انجام شده نشان داده است که نه تنها سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند بلکه باعث کاهش چربی بدن و سطح تری گلیسیرید نیز می شود (تری گلیسیریدها ترکیب اصلی سلولهای چربی بدن هستند).

آیا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند؟
آیا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند؟

سرکه سیب  چطور به کاهش وزن کمک می کند؟

اسید استیک (ماده اصلی سرکه سیب) با کمک به کبد و ماهیچه ها در جذب گلوکز از جریان خون ، می تواند قند خون را کاهش دهد. کاهش قند خون و کاهش انسولین که همراه آن است ، توانایی بدن در سوزاندن چربی را تقویت می کند.

مصرف سرکه سیب  باعث کاهش اشتها می شود. وقتی کمتر غذا می خورید (حتی اگر فقط کمی کمتراز حد معمول  باشد) ، به بدن خود فرصتی می دهید تا درصد کمتری چربی تولید کند.

آیا سرکه سیب به تنهایی موثر است؟

سرکه سیب می تواند به کاهش وزن کمک کند ، اما این بدان معنا نیست که ما ورزش را متوقف کنیم. ورزش منظم ، خوردن آب کافی ، خواب مناسب و یک رژیم غذایی متعادل هنوز هم عوامل مهم مدیریت وزن هستند.

سایر مزایای سرکه سیب:

سرکه سیب فقط برای کاهش وزن نیست بلکه به عنوان مثال ، یک پروبیوتیک است ، به این معنی که حاوی باکتری هایی است که به هضم سالم غذا کمک می کند و مشکل یبوست مزمن را حل می کند.

نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب علائم گوارش کند یا سنگین، گرفتگی و اختلال شکمی را تسکین می دهد. این ماده در به حداقل رساندن حس اسیدیته معده و سوزش سر دل کمک می کند.

سطح تری گلیسیرید کاهش یافته و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را نیز کاهش می دهند.

اگر سطوح کلسترول شما بیش از اندازه بالا است، غذاهایی با محتوای چربی بالا را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید و روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بنوشید.

اثر آنتی بیوتیک سرکه سیب به کاهش خطر عفونت کمک می کند. همچنین، این محصول میزان مخاط را کاهش داده و سینوس ها را پاکسازی می کند و از این رو، گرفتگی کمتری در آنها دیده می شود.

مقدار و روش مصرف:

دو روش برای نوشیدن سرکه سیب وجود دارند. گزینه ساده نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب است. اما اگر عطر و طعم آن برای شما بیش از اندازه قوی است، می توانید آن را در یک لیوان آب، چه سرد یا گرم، ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید:

آیا سرکه سیب برای پوست مفید است؟

دیدگاهتان را بنویسید