قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > وبلاگ > پرونده های ویژه > آیا همه مطالب اینترنت قابل استفاده است؟

آیا همه مطالب اینترنت قابل استفاده است؟

اینترنت شمشیر دو لبه

اینترنت بدون شک عجیب ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی عصر امروز است.شبکه ای پر از اطلاعات و منبع عظیم دانش بشریکه هر ثانیه بر وسعت آن افزوده می‌شود . جایی خواندم که مرور اطلاعات موجود در آن زمانی حدود یکصد سال طول می کشد. در هر ثانیه هزاران مطلب در آن منتشر می‌شود ، تا شما این مطلب را می خوانید میلیونها صفحه به زبان های مختلف به آن افزوده خواهد شد.مقدمه فوق را گفتم تا ذهنیتی درباره نشردر اینترنت اطلاعات داشته باشید.

اما بزرگترین چالش درباره اطلاعات در اینترنت قابل استفاده بودن یا نبودن همه مطالب موجود در اینترنت است.بسیاری از ما برای حل مسائل ، مشکلات و یا آموزش ابتدا به سراغ اینترنت می رویم. یکی از بیشترین مراجعات کاربران به اینترنت درباره مسائل پزشکی و بهداشتی است.از سردرد گرفته تا سخت ترین بیماریها به دنبال علل و راه های درمان در اینترنت جستجو می کنیم .

همانگونه که می دانید درمان بیماری ها مستلزم شناسایی دلایل ابتلا ، عوامل محیطی و شرایط جسمی و بسیاری عوامل دیگر است که شناسایی آنها ، فقط با مراجعه به پزشک امکان پذیر است. پزشک با معاینه دقیق بیمار ، در نظر گرفتن شرایطی مثل سوابق بیماری ، جنسیت و سن و سایر عوامل دیگر اقدام به تجویز دارو و درمان متناسب می کند.

اکثر کاربران بدون در نظر گرفتن این عوامل ، در اینترنت اقدام به جستجو می کنند و با مقایسه غیر علمی علایم مشکل خود با تجربیات دیگران ، بعضی مواقع اقدام به خود درمانی می کنند . بدون آنکه متوجه عوارض خطرناک این عمل غیر تخصصی باشند.

برای مثال خانم بارداری که دچار مشکلات ناشی از بارداری است ، یک جستجوی ساده در اینترنت می کند و همان نسخه ای را استفاده می کند که یک خانم دیگر برای مشکل خود استفاده کرده است. اما نمی داند که شرایط آن خانم در زمان بروز مشکل چه بوده است ، با این کار جان خود و نوزاد خود را به خطر می‌اندازد.

بیماری های مربوط به پوست و مو یکی دیگر از بیشترین مراجعات به اینترنت است که مستقیما در زیبایی و ظاهر شما دخیل است. نسخه های گیاهی ، کرم ها، داروها و راه حل های بی شماری در اینترنت از طریق کاربران دیگر در اینترنت به اشتراک گذاشته شده است. اما آیا واقعا ارزش این را دارد که شما زیبایی خود را فدای این نسخه های بی نام و نشان کنید.

یک جستجوی ساده شما را به منبع عظیمی از راه حل های لاغری و کاهش وزن می رساند. این دارو را بخورید در یک هفته یا یک ماه پنجاه کیلو وزن کم کنید. از این دست مطالب و تبلیغات در اینترنت بیشمار وجود دارد.اما همه میدانیم که اگر یک فرد در عرض یک ماه این مقدار وزن کم کند دچار بیماری‌های مهلک خواهد شد.در هیچ کدام از این نسخه ها شرایط جسمی و روحی فرد در نظر گرفته نمی‌شود. آیا واقعا ارزشش را دارد ؟

مثال های بالا ساده‌ترین چیزهایی بود که می شد گفت. آیا فکر نمی کنید مراجعه به پزشک بی دردسر ترین راه برای حل مشکلات سلامتی و تندرستی ما باشد؟.

از طرفی نمی توان جلوی انتشار این مطالب را در اینترنت گرفت ولی ما می توانیم با کمی تعقل و تفکر بهترین راه برای خود و عزیزان مان را انتخاب کنیم.

گروه تولید محتوای فارسی میهنبد

دیدگاهتان را بنویسید