قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > آیا ورزش باعث می شود بیشتر غذا بخوریم؟

آیا ورزش باعث می شود بیشتر غذا بخوریم؟

تحقیقات جدید به بررسی اینکه چگونه تمرینات ورزشی مختلف بر میزان اشتها تأثیر می گذارد پرداخته است.

پس از یکساعت ورزش در باشگاه ، احساس خوبی دارید، اما پس از دوساعت نصف یخچال را غارت کرده اید. رابطه بین ورزش و کاهش وزن پیچیده است: همه ورزش ها اشتها را به یک میزان تحریک نمی کنند و کاهش وزن از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

آیا ورزش باعث می شود بیشتر غذا بخوریم؟
آیا ورزش باعث می شود بیشتر غذا بخوریم؟

در یک تحقیق از ۱۶ مرد جوان خواسته شد که تمرینات ورزشی در شدت و زمان مختلف انجام دهند و تأثیرات مختلف ورزش بر روی سطح هورمون گریلین آکریل، هورمونی در خون که به نظر می رسد بر میزان اشتها، تاثیر می گذارد، اندازه گیری شد.محققین پس از انجام تمرینات از آنها خواستند که میزان گرسنگی خود را ارزیابی  کنند.

تحقیقات نشان داد که ورزش طولانی تر و سنگین تر هورمون گریلین آکریل را سرکوب می کند.

کسانی که بمدت ۹۰ دقیقه دویده بودند تا مدت یک ساعت پس از تمرین سطح هورمون شان پایین بود و احساس گرسنگی کمتری می کردند.

تمرینات شدیدتر باعث کاهش سطح هورمون محرک اشتها  نسبت به تمرینات سبکتر می شود.

پروفسور دیوید استنسل از دانشکده ورزش و علوم بهداشت در دانشگاه لفبورو، یکی از محققین این مطالعه می گوید: تحقیقات قبلی آنها میزان و عوارض خوردن غذا پس از تمرینات ورزشی را نشان نمی دهد.تحقیق در این باره مشکل است مگر اینکه بطور مستقیم رفتار مردم را مشاهده کنید.اندازه غذای آنها همیشه یک مقدار دقیق نیست.

اما اگر می خواهید وزن کم کنید، باید ورزش کنید و همچنین رژیم غذایی را رعایت کنید. به گفته دیوید بروم، نویسنده اصلی این مطالعه و استاد آکادمی ورزش و فعالیت جسمانی در دانشگاه شفیلد هالم، برای موثر بودن برنامه ورزشی خودتان ، شما نیاز به ورزش ۷۵٪ بالاتر از حداکثرمیزان ضربان قلب خود دارید.

برای جمع آوری اطلاعات بیشتر، تیم تحقیقاتی مطالعات بیشتری انجام داد و به این نتیجه رسید که برای اینکار تمرینات ورزشی باید شدید باشد، حتی تمرینات انفجاری ۳۰ثانیه ای هم میزان هورمون محرک اشتها را سرکوب می کند و این عمل تا ۲ ساعت دوام می آورد.با این حال این اتفاق از فردی به فرد دیگر متفاوت است.شواهد نشان می دهد که شما در وعده غذایی بعدی هم میل کمتری به خوردن خواهید داشت.

او می گوید: “اگر شما فعالیت کمتری دارید، احتمال بیشتری برای افزایش وزن خواهید داشت.”

البته باید بدون در نظر گرفتن اینکه آیا می خواهید وزن خود را کاهش دهید یا نه، ورزش کنید. چون فشار خون را کاهش می دهد و باعث می شود شما خوشحال باشید.

منبع:

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2017/aug/14/does-exercise-make-you-eat-more

دیدگاهتان را بنویسید