قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > گردشگری > گورستان جن های ایران کجاست؟

گورستان جن های ایران کجاست؟

نام گورستان جن ها را شنیده اید؟میدانید کجاست؟گورستان عجیب و غریبی که در ایران خودمان است در روستایی در چابهار!!اما چرا اسمش گورستان جن هاست را در ادامه بخوانید

در جنوب شرقی‌ترین نقطه ایران، گورستانی با سنگ قبرهای عظیم‌الجثه مکانی جالب برای ماجراجویانی است که به دنیای ماورالطبیعه علاقه دارند. “گورستان جن” در روستای تیس نزدیک شهر چابهار در استان سیستان و بلوچستان، همان جایی است که سنگ قبرهای بزرگ و عجیبی دارد و محلی‌ها را به این باور رسانده که این گورها محل دفن آدمیزاد نیست.

قبرستان جن همانند نامش مکانی ترسناک است. مردم تیس در چابهار اینجا را مکان دفن اجنه می‌دانند، ولی با این وجود قبرستان خود اهالی نیز در همسایگی همین محل قرار دارد.

تیس روستایی باستانی با قدمتی نزدیک به ۲۳۰۰ سال است که مردم آن حوالی داستان‌های عجیبی درباره‌اش می‌گویند و آن را محل زندگی جن‌ها می‌دانند. گورستان جن که مردم بلوچ‌ به آن “جن سنط” می‌گویند، نمونه‌ای از این باورهاست.

قبرها در کنار هم بر روی سطحی صخره ای حفر شده اند. حفر این گورها بر سطح سنگی حیرت و پرسش بازدیدکنندگان را بر می انگیزد. چه کسانی این گورهارا حفر کرده اند؟ چرا سطح سنگی را برای حفر انتخاب کرده‌اند؟ این گورها با چه وسیله ای حفر شده است؟ در پاسخ به این پرسش ها مانند این گورستان جز سکوت و خاموشی چیزی نمی شنویم. شاید به دلیل حفظ مردگان و در گذشتگان از گزند جانوران و خورندگان زیر زمینی اجساد، رنج کندن سنگ را بر خود هموار می کردند و گورها را اینچنین می ساختند.

دیدگاهتان را بنویسید