قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > آیا یوگا به کاهش وزن کمک می کند؟

آیا یوگا به کاهش وزن کمک می کند؟

مطالعات جدید حاکی از آن است که یوگا علاوه بر بهبود انعطاف‌پذیری و تعادل، روش موثری برای کاهش وزن و تناسب اندام است.اما واقعا” آیا یوگا به کاهش وزن کمک می کند؟ یا خیر.

آیا یوگا به کاهش وزن کمک می کند؟
آیا یوگا به کاهش وزن کمک می کند؟

به گزارش مدیکال دیلی، انواع مختلف یوگا تاثیرات متفاوتی روی وزن دارند. به عنوان مثال انجام بیکرام یوگا در یک اتاق گرم می‌تواند به سوزاندن به طور متوسط ۴۶۰ کالری در مردان و ۳۳۰ کالری در زنان کمک کند.

آشتانگا یوگا نیز می‌تواند به سوزاندن ۳۰۰ کالری در تنها نیم ساعت کمک کند. سایر یوگاهای قدرتی مثل وینیاسا نیز می‌توانند علاوه بر تقویت سیستم خون‌رسانی بدن و تقویت عضلات، باعث کاهش وزن موثر شوند.

به گفته کارشناسان تغذیه، افراد برای کاهش وزن باید کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف می‌کنند، بسوزانند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که یوگا با کمک به کنترل مصرف مواد غذایی یا ایجاد ذهن‌آگاهی، به این فرایند کمک می‌کند.

ذهن‌آگاهی از طریق یوگا از طرق مختلفی منجر به کاهش وزن می‌شود، از جمله: مقاومت در برابر مصرف غذاهای ناسالم یا پرخوری ناشی از استرس، افزایش اعتماد به نفس، دور شدن افکار مزاحم و غیر ضروری، غلبه بر خوردن بر اساس علائم بیرونی غذا مانند رنگ غذا، درک طعم واقعی غذا، لذت بردن از غذاهای سالم و کاهش تصویر منفی فرد از بدن خود.

با این حال، این مهم است که بدانید یوگا به تنهایی منجر به کاهش وزن نمی‌شود. افراد باید این کار را در کنار یک رژیم غذایی سالم و سایر فعالیت‌های بدنی، مانند پیاده‌روی یا دویدن انجام دهند.

انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌‌کند که برای کاهش وزن موثر، در کنار یوگا روزانه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه تمرین ایروبیک با شدت متوسط انجام دهید و حداقل دو بار در هفته در تمرین‌های قدرتی شرکت کنید.

منبع:DW

بیشتر بخوانید:

کدامیک برای کاهش وزن بهتر است: یوگا یا پیلاتس؟

دیدگاهتان را بنویسید