قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > اسرار خانه داری > اسرار خانه داری : بهترین پاک کننده فر

اسرار خانه داری : بهترین پاک کننده فر

یکی از راه‌های تمیز و براق کردن فر بدون نیاز به مواد شیمیایی خطرناک استفاده از جوش شیرین و سرکه است. این کار بسیار ساده و موثر است. فقط کافیست جوش شیرین، سرکه سفید، چند عدد وسیله پاک کننده و کمی وقت آزاد داشته باشید و دستورات زیر را گام به گام دنبال کنید:

اسرار خانه داری : بهترین پاک کننده فر
اسرار خانه داری : بهترین پاک کننده فر

ابتدا قطعات جانبی فر را جدا کنید. برای پاک کردن کامل نیاز است که قطعاتی چون قفسه فر، دماسنج و سایر وسایل جدا شده و به طور کامل تمیز شوند، چرا که ممکن است مقدار زیادی مواد غذایی به آن‌ها چسبیده باشد.

برای درست کردن مخلوط خمیری نصف فنجان جوش شیرین و کمی آب مورد نیاز است. آب را به جوش شیرین اضافه کرده و هم زده تا مخلوط خمیری شکلی بدست آید که از آن می‌توان به جای محصولات پاک کننده تجاری استفاده کرد.

با دستکش خمیر به دست آمده را بر روی سطح داخلی فر بچسبانید و سپس آن را به طور کامل روی سطح داخلی فر پخش کنید. سعی کنید خمیر را به همه قسمتهای فر همچنین به در و دیوارهای آن بچسبانید.

بگذارید این مخلوط خمیری یک شب بر روی سطح فر باقی بماند. در این مدت جوش شیرین کار خودش را انجام می‌‏دهد.

مرحله بعد برداشتن خمیر از سطح فر است. بوسیله پارچه‌ای نمدار خمیر را از سطح داخلی فر جدا کنید. در صورتیکه برداشتن آن با پارچه مشکل است، می‌توانید از یک کفگیر برای این کار استفاده کنید و به ارامی خمیر جوش شیرین را از سطح فر جدا کنید.

پس از این‌که بیشتر خمیر برداشته شد، بوسیله اسپری کردن سرکه سفید به سطوح داخلی فر هر چیزی که باقیمانده تمیز کنید. سرکه سفید به راحتی با جوش شیرین واکنش نشان می‌دهد. علاوه بر این فر شما کاملا ضد‌عفونی می‌شود.

در آخر سرکه را از سطح فر پاک کرده و از داشتن یک فر تمیز لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید