قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > اسرار خانه داری > اشتباهات رایج در شست و شوی ملحفه ها

اشتباهات رایج در شست و شوی ملحفه ها

شستشوی ملحفه
شستشوی ملحفه

هیچ حسی به اندازه حس خوابیدن در ملحفه های تمیز و خوش بو لذت بخش نیست. اما رسیدن به چنین حال خوشی نیازمند تلاش و صرف زمان است. اگر می خواهید همیشه از خوابیدن در ملحفه های خود لذت ببرید و از تمیز بودن و ضدعفونی بودن آنها خیالتان آسوده باشد این ۶ اشتباه رایج را انجام ندهید.

  • فاصله زمانی طولانی بین هر بار شست و شوی ملحفه ها

درست است که ما ملحفه ها را مانند شلوار جین یا لباس ورزشی زیاد نمی پوشیم و کثیف شدنش را به راحتی متوجه نمی شویم، اما ساعات طولانی را در شبانه روز در آنها می خوابیم و این باعث می شود آنها به سرعت مملو از میکروب، عرق و چربی های بدن شوند. طولانی ترین زمان استفاده از یک سری ملحفه نهایتا دو هفته است. البته بهتر است هفته ای یکبار آنها را تعویض و شست و شو کنید.

  • قبل از شست و شو لکه های ملحفه را برطرف نمی کنید

همیشه قبل از شست و شوی ملحفه ها از نبودن لکه روی آنها مطمئن شوید و سپس آنها را به طور معمول بشویید. ممکن است گاهی روی ملحفه ها لکه لوازم آرایشی و بهداشتی و یا انواع لکه های دیگر باشد به خاطر داشته باشید که باید قبل از انداختن ملحفه به ماشین لباسشویی باید هر نوع لکه روی آن را به روش درست برطرف کنید.

  • ماشین لباسشویی را بیش از حد پر می کنید

همه ما دوست داریم کل ملحفه ها را در یک دور ماشین لباسشویی بشوییم ، اما باید بدانید که برای اینکه بهترین نتیجه را از شست و شوی ملحفه ها به دست بیاورید نباید ماشین را کاملا پر کنید و ملحفه ها را در دو نوبت بشویید. ملحفه ها نیاز دارند که کاملا در ماشین لباسشویی چرخ بخورند تا تمیز شوند. هرگز ملحفه ها را به صورت تا کرده داخل ماشین قرار ندهید.

  • برنامه شست و شوی غلط را انتخاب می کنید

برای شست و شوی ملحفه ها لازم نیست برنامه لباس های خیلی کثیف را انتخاب کنید مگر اینکه بدانید ملحفه ها خیلی چرک هستند. بهتر است ملحفه ها را با برنامه معمولی و عادی ماشین بشویید، این برنامه معمولا ملحفه ها را به خوبی تمیز می کنند و به تدریج دمای آب را کاهش می دهند تا پارچه ها چروک نشوند. البته سعی کنید بالاترین دمای ممکن با توجه به ویژگی های پارچه خود انتخاب کنید چرا که دمای بالا میکروب ها را از بین می برد.

  • ملحفه ها را برای مدت طولانی در برنامه خشک کن قرار می دهید

درست است که ملحفه ها به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند اما نباید به این خاطر آنها را بیش از حد داخل خشک کن قرار دهید چون این کار باعث می شود هم ملحفه ها آب بروند و هم چروک شوند.

  • ملحفه ها را با لباس های دیگر مثلا حوله خشک می کنید

هر نوع لباسی زمان خاص خودش را برای خشک شدن نیاز دارد. حوله نیز زمان بیشتری برای خشک شدن می گیرد بهتر است همیشه ملحفه ها را جدا از لباس های دیگر خشک کنید تا برنامه خشک کن بیش از حد کوتاه یا طولانی نشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید