قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > اعمالی که بعد از هر شکست نباید انجام دهیم

اعمالی که بعد از هر شکست نباید انجام دهیم

همه آدمها سختی، ناملایمت و شکست را تجربه می کنند ولی افراد موفق می پذیرند که اشتباهاتی داشته اند و برنامه های شان به دلایلی درست از کار در نیامد. اما فرق شان با افراد ناموفق این است که نمی گذارند شکست، سد راه شان شود.

اینها بخشی از مواردی است که روان درمانگر و نویسنده کتاب « نشانه های عملی برای انسان ها» Atalanta Beaumont می گوید بعد از هر شکست، بهتر است از شما سر نزند

1 – دنبال فردی بگردید که همه اشتباهات را گردن او بیاندازید و یک لحظه به ذهن تان خطور نکند که شما هم در شکست یا خطای مرتکب شده نقش داشتید.

2 –  هیچوقت با دل و جان به هیچ کاری متعهد نشوید. قضیه را جدی نگیرید و هیچ چیز را باور نکنید حتی خودتان را.

3 – شکست تان را زیر ذره بین ببرید و حدس بزنید چه اتفاق دیگری می توانست بیفتد یا چه واکنش دیگری می توانستید به خرج دهید. مدام به خودتان یادآوری کنید که باعث و بانی شکست بوده اید.

4 – یا دنیا را به خاطر شکستی که  شاهدش بودید تباه شده ببینید یا به آن کاملا بی اعتنا باشید. اتفاقات یا در حد یک کابوس هستند یا اصلا انگار اتفاقی نیفتاده است. آدمهای دور و برتان یا خارق العاده هستند یا درب و داغان .

5 – به هیچکس نگویید به خاطر اشتباهی که مرتکب شده اید چه احساسی دارید. توقع داشته باشید همه وضعیت روحی شما را درک کنند. وقتی حال تان خوب نیست داد و بیداد کنید و مدام « همیشه» یا « هرگز» بگویید.

6 – اخم کنید و کینه به دل بگیرید و همه چیز را شخصی بپندارید. مدام به دلخوری و تلخی تان اضافه کنید و تا می توانید بر روی زخم های قدیمی نمک بپاشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید