قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > افراد دیابتی از چه میوه هایی می توانند استفاده کنند؟

افراد دیابتی از چه میوه هایی می توانند استفاده کنند؟

اگر دارای بیماری دیابت هستید پستی را با عنوان افراد دیابتی از چه میوه هایی می توانند استفاده کنند؟ را حتما بخوانید زیرا این مطلب خیلی چیزها را به شما آموزش میدهد.این اشتباه رایج در بین بسیاری از کسانی که به دیابت مبتلا هستند وجود دارد که فکر می کنند، نباید میوه بخورند. اما تحقیقات نشان می دهند که خوردن میوه برای افراد دیابتی، مفید است.

دیابت
افراد دیابتی از چه میوه هایی می توانند استفاده کنند؟

بعضی از افراد فکر می کنند که چون میوه حاوی قند طبیعی است و این قند وارد خون شده و قند خون رو بالا می برد، برای افراد مبتلا به دیابت، مضر می باشد. اما واقعیت این است که هر کربوهیدراتی که فرد بخورد، در نهایت در بدن به قند تبدیل می شود، چه این کربوهیدرات از طریق میوه یا از طریق مواد غذایی دیگر وارد بدن شود.

اثر قند میوه بر روی قند خون خیلی کمتر از اثر قند موجود در آبنبات، نوشابه و سایر مواد غذایی مضر است. علت این است که بخش اعظم سبزیجات و میوه ها از آب تشکیل شده است. بقیه قسمت ها هم که آب نیستند، حاوی فیبر می باشند و فیبر این خاصیت رو دارد که ورود قند میوه به داخل خون رو کندتر می کند. در نتیجه قند خون به آهستگی و به تدریج افزایش پیدا می کند (نه به سرعت و ناگهانی). چند نمونه از فواید میوه برای افراد مبتلا به دیابت عبارتند از:

۱ –  میوه از بروز التهاب در بدن جلوگیری می کند

هلو، آلو و شلیل، حاوی ترکیب مغذی به نام فنولیک هستند که خاصیت ضد التهاب دارد. فنولیک وارد خون شده و از طریق خون به سلول های چربی حمل می شود و اثرات مثبت و مفیدی بر روی ژن ها و پروتئین های بدن می گذارد.

۲ –  میوه از پیشرفت دیابت جلوگیری می کند

در مواد غذایی گیاهی، ترکیبات فلاونوئید وجود دارند (مخصوصاً در میوه ها). این ترکیبات از بروز دیابت نوع ۲ جلوگیری می کنند زیرا حساسیت به انسولین رو در بدن، افزایش می دهند. هر قدر که حساسیت به انسولین بیشتر باشد، قند خون هم بهتر کنترل می شود.

۳ –  خوردن میوه به کاهش وزن کمک می کند

برخی از تحقیقات جدید نشان می دهند که وقتی که صحبت از کاهش وزن در دراز مدت می شود، میوه ها حتی از سبزیجات هم بهتر عمل می کنند و نقش مهم تری دارند. بررسی ها نشان می دهند که خوردن میوه بیشتر، احتمال افزایش وزن رو کاهش داده و خطر چاقی رو کمتر می کند و یا حتی به کاهش وزن فرد کمک می نماید. کاهش وزن به بهبود وضعیت بیمار دیابتی کمک می کند و قند خون رو کاهش می دهد.

۴ –  میوه باعث بهبودی سلامتی فرد می شود

سبزیجات و میوه ها، از ما در برابر بیماری های قلبی، سکته و سرطان های معده و روده بزرگ، محافظت می کنند. همچنین، از بروز افسردگی که در میان افراد مبتلا به دیابت یک مشکل رایج هست، ممانعت می کنند.ما می بایست روزانه ۲ تا ۲٫۵ فنجان سبزیجات و ۱٫۵ تا ۲ فنجان میوه مصرف کنیم. اگر به دیابت مبتلا هستید، نباید میوه رو از برنامه غذایی خوتون حذف کنید. حتماً در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید تا میوه های مناسب و مقدار اونها رو برای شما مشخص کند.

جام نیوز

دیدگاهتان را بنویسید