قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > چگونه انگیزه و الهام درونی‌تان را حفظ می‌کنید؟

چگونه انگیزه و الهام درونی‌تان را حفظ می‌کنید؟

مقاله‌ای تاثیر گذار ، نوشته برایان تریسی

چگونه انگیزه و الهام درونی‌تان را حفظ می‌کنید؟ چطور می‌توانید شور و هیجان‌تان را همیشه شعله‌ور نگه دارید؟ نکاتی را که موجب خود انگیزه بخشی می‌شود بخوانید و به آنها پایبند بمانید:

جدی باشید

یک تصمیم جدی بگیرید تا راه‌های رسیدن به آن را بپیمایید. حتما تا کنون به آن فکر کرده‌اید و از ذهن‌تان خطور کرده‌است. اما حالا ساختار ذهن‌تان را جوری تعیین کنید که تمام راه‌های رسیدن به اوج را دربنوردید و جهشی در زندگی‌تان ایجاد شود، این فوق‌العاده‌ترین اتفاق است.

زندگی شما مانند سایه‌ای است که از سمت تاریک تپه‌ای بالا می‌کشد، تا لحظه‌ای که تصمیم بگیرید “من قرار است در کاری که انجام می‌دهم بهترین باشم”. و ناگهان به سمت نورخورشید و اشتیاق و حرارت می‌روید، و زندگی‌تان از آن به بعد متحول و متفاوت و شگفت‌انگیز می‌شود.

جدی و سخت‌کوش باشید، و دیگر وقت تلف نکنید.

مقاله مرتبط:قورباغه راقورت بده

ضعف و محدودیت خود را بشناسید

نقطه ضعف شما چیست؟ کمبود کدام مهارت مانع پیشرفت شماست؟ کدام ویژگی؟ کدام رفتار؟ از دیگران بپرسید. پیدا کنید که لازم است در چه چیزی مهارت کسب کنید و قوی بشوید.

ببینید چه چیزی باعث درجا زدن شماست. نقص اساسی شما چیست که روی موفقیت کنونی شما تاثیر گذاشته؟

با افراد درست و مناسب در ارتباط باشید

افراد مناسب شما چه کسانی هستند؟ برنده‌ها! دور و بر افراد مثبت باشید، آنهایی که هدف و برنامه دارند، زندگی‌شان در مسیر درست پیش می‌رود و آرمان‌های بزرگ دارند، کسانی که مثل عقاب سربلندند. به گفته Zig Ziglar، اگر می‌خواهید با عقاب‌ها پرواز کنید، نمی‌توانید با بوقلمون‌ها باشید.

از افراد منفی دوری کنید، افراد خطرناکی که شکایت می‌کنند و تمام مدت شکوه و ناله دارند. چه کسانی به آنها نیاز دارند؟ زندگی خیلی کوتاه است.

از خودتان مراقبت کنید.

از سلامت‌تان خیلی خوب مراقبت کنید. یعنی رژیم غذایی خوب و ورزش منظم. همه می‌دانند که باید تغذیه بهتری داشته باشند، مرتب ورزش کنند واستراحت کافی داشته باشند. اگر قرار است پنج روز در هفته به سختی کار کنید، پس پنج روز در هفته زودتر بخوابید.

خودتان را بهترین ببینید

خودتان را دربهترین حالت و موفقیت تصور کنید، همیشه. یادتان باشد تمام پیشرفت‌ها در زندگی‌تان با پیشرفت در تصورات ذهنی شما شروع می‌شود.

با خودتان مهربان باشید

دیالوگ درونی را کنترل کرده و کلام مثبت با خود را تمرین نمایید. چطور؟ بگویید،” من بهترینم”، ” خودم را دوست دارم”، ” می‌توانم انجامش دهم”، ” عاشق کارم هستم”. اگر این‌ها را به خودتان بگویید ولی باورشان نداشته باشید، معنیش این نیست که به خودتان دروغ می‌گویید، چون به مرور به حقیقت تبدیل خواهد شد. مهم نیست الان در چه شرایطی هستید، چیزی که اهمیت دارد این است که به کجا می‌خواهید برسید.

با خودتان همانجوری حرف بزنید که دوست دارید باشید، نه به شیوه‌ای که الان هستید. یادتان باشد، موقعیت کنونی شما تا حدود زیادی شانسی و تصادفی باشد. اما موقعیتی که قرار است در آینده پیدا کنید، کاملا به هدف الان شما بستگی دارد.

ادامه دهید

سریع حرکت کنید. احساس فوریت، چیری است که می‌تواند شما را از هرکس دیگری جدا کند. برای عمل کردن، یک نیروی محرک درنظر بگیرید. وقتی به ایده خوبی رسیدید، دست به کار شوید.

هرچقدر سریع‌تر حرکت کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. و هرچقدر نتیجه کارتان بهتر باشد، بیشتر خودتان را دوست خواهید داشت. و هرچقدر بیشتر خودتان را دوست داشته باشید، اعتمادبنفس بالاتری خواهید داشت. و هرچقدر اعتمادبنفس‌تان بالاتر باشد، انظباط شخصی‌تان هم بهتر خواهد بود. و هرچقدر پشتکارتان بیشتر باشد، در نهایت متوقف نشدنی‌تر خواهید بود.

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید