قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > این افراد بیشتر از ۶ ساعت بخوابند

این افراد بیشتر از ۶ ساعت بخوابند

دیابت و بیماری های قلبی و عروقی از جمله بیماری های شایع در بزرگسالان در ایالات متحده است.  مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها (CDC) تخمین می زند بیش از ۱۰۰ میلیون بزرگسال آمریکایی در حال حاضر با دیابت یا پیش دیابت زندگی می کنند و بیش از ۱٫۵ میلیون نفر هم هر ساله  دچار سکته مغزی یا حمله قلبی در سراسر کشور می شوند.

این افراد بیشتر از ۶ ساعت بخوابند
این افراد بیشتر از ۶ ساعت بخوابند

اما سطح قند خون بالا یا فشار خون تنها مشکلات مبتلایان به دیابت یا بیماری قلبی عروقی نیست. طبق یک مطالعه جدید ، آنها همچنین ممکن است خطر بالایی از سرطان و مرگ زودرس داشته باشند.

این به دلیل یک عادت ناسالم است. محققان دریافتند که این خطر در بزرگسالان بعد از تجربه سکته مغزی یا مبتلایان به بیماری قلبی یا دیابت نوع ۲   که کمتر از شش ساعت در روز می خوابند ، افزایش می یابد.

این مطالعه جدید ، که در ژورنال انجمن قلب آمریکا منتشر شد ، داده های مربوط به بیش از ۱۶۰۰ بزرگسال ، ۲۰ تا ۷۴ ساله را که بخشی از گروه بزرگسالان بودند ، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

یک گروه شامل زنان و مردانی  بودند که فشار خون بالا مرحله ۲ داشتند ، در حالی که نیمی از آنها به دیابت نوع ۲ ، بیماری قلبی یا سکته مغزی  مبتلا بودند.

آنها در سالهای اولیه به مطالعه  کیفیت و طول خوابشان در آزمایشگاه پرداختند و علل مرگ آنها را تا سال ۲۰۱۶ پیگیری کردند. نتایج نشان داد که خوابیدن کمتر از شش ساعت باعث می شد خطرمرگ مبتلایان  فشار خون بالا یا دیابت دو برابر بیشتراز بیماران قلبی یا سکته مغزی باشد.

در همین حال ، گروهی که به بیماری قلبی مبتلا شده اند یا دچار سکته مغزی شده اند و کمتر از شش ساعت می خوابند ، سه برابر بیشتر از بیماران در معرض خطر مرگ در اثر سرطان  قرار داشتند.

با این حال ، محققان گفته اند افرادی که بیش از شش ساعت می خوابند ، علی رغم فشار خون بالا یا دیابت ، خطر ابتلا به مرگ زودرس کمتری دارند.

جولیو فرناندز-مندوزا ، نویسنده مطالعه اصلی و استاد دانشیار در کالج دولتی ایالت پنسیلوانیا ، در بیانیه ای گفت: “مطالعه ما نشان می دهد که دستیابی به خواب طبیعی ممکن است برای برخی از افراد با این شرایط بسیار مفید باشد.”

این محقق افزود: شناسایی مشکلات خواب افراد مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی عروقی می تواند به بهبود پیشگیری و درمان کمک کند.

منبع مدیکال دیلی

دیدگاهتان را بنویسید