قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم غذایی جلوگیری از سرطان سینه

رژیم غذایی جلوگیری از سرطان سینه

ما آن چیزی هستیم  که می خوریم ، این یک جمله کلیشه ای قدیمی است، ولی شواهد فراوانی برای درستی آن وجود دارد: خوردن غذاهای سالم واقعا می تواند منجر به یک زندگی سالم تر شود.

محققان جدید در تحقیقات  منتشر شده در JAMA Oncology، برخی از شواهد جالب توجه را ارائه می دهند که رژیم غذایی احتمالا خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

در این پژوهش روی ۴۰۰۰۰ زن که به سرطان مبتلا نبودند مطالعه شده و از بین آنها ۲۰۰۰۰ زن بطور تصادفی انتخاب شدند و با تغییر رژیم غذایی (کاهش چربی مصرفی روزانه) این مطالعه ادامه پیدا کرد.

گروهی از زنان تشویق به خوردن میوه ها، سبزیجات و حبوبات بیشتر می شدندو به زنان دیگر دستورالعمل هایی برای تغییر رژیم غذایی خود داده نمی شد، بلکه در مورد تغذیه خوب و رژیم غذایی سالم آموزش می دیدند.

پس از ۸/۵ سال پیگیری،  محققان تعداد سرطان هایی که تشخیص داده شد و علل مرگ و میر زنان را، ردیابی کردند، دانشمندان دریافتند که در میان زنان مبتلا به سرطان سینه، افرادی که در گروه رژیم غذایی کم چربی قرار دارند، خطر مرگ از بیماری سرطان سینه به میزان ۲۲٪، در مقایسه با زنان در گروه رژیم غذایی منظم و همچنین در گروه کم چربی  خطر ابتلا به سرطان های دیگر را به میزان ۲۴٪ کاهش داد و خطر ابتلا به بیماری قلبی در مقایسه با زنان دارای گروه آموزش رژیم غذایی ۳۸٪ کمتر بود.

در حالیکه مطالعات قبلی در مورد اثرات رژیم قبل از تشخیص سرطان بررسی شده بود، مطالعه کنونی توانست به تجزیه و تحلیل چگونگی تأثیر رژیم غذایی بر روی سرطان بعد از تشخیص بپردازد.

دکتر چلبوسکی : “آنچه ما نشان داده ایم این است که به نظر می رسد که تغییر در رژیم بعد از تشخیص [سرطان پستان] مهم تر از تغییر رژیم غذایی قبل از تشخیص است.”

منبع: روزنامه time

دیدگاهتان را بنویسید